ایرج بیگدلو دیروز در گفتوگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: امروز در عرصه تولید خودرو یک رقابت و مسابقهای بین تولیدکنندگان خودرو با سازمانهای خدماترسان جادهای آغاز شده که در این بین شاهد پیروزی کارخانههای خودروسازی و پیشتازی آنها در تولید خودرویی هستیم که کمتر با توسعه جادهها تناسب دارد.
وی افزود: در بسیاری از کشورها تکنولوژی تولید خودرو با تأمین زیرساختهای حوزه حمل و نقل برابری میکند که در کشورمان این فرآیند با نارساییهایی همراه است که انتظار میرود با رفع موانع و مشکلات آسیبها و تهدیدهای این حوزه به حداقل برسد.
بیگدلو با اشاره به اقدامات مناسب سازمان حمل و نقل و راهداری و ادارات استانی این سازمان برای رسیدن به این هدفگذاریها گفت: براساس آمارهای کشوری در تلفات جادهای به جمعیت معلول کشور سالانه 40 هزار نفر افزوده میشود که با احتساب مسایل پیرامونی این معلولیتها و هزینههایی که برای خانواده متحمل میشود، میتوان گفت که وقوع تصادفات فوتی و جرحی هزینههای سنگینی را به دنبال دارد.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل عامل اصلی این پدیده را قانونگریزی و برخی بیتوجهیها دانست و افزود: ما اگر لازم باشد با به کارگیری نیروهای نظارتی در داخل ترمینال تا زمانی که خودرویی مسافر کامل را سوار نکرده باشد اجازه خروج از ترمینال را نمیدهند./س