عضو مرکز تحقيقات سم شناسي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد استفاده از مواد غذايي سالم بهترين جايگزين براي داروهاي مکمل به شمار مي رود.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر رضا افشاري، عضو مرکز تحقيقات سم شناسي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار داشت: توصيه اصلي در پيش گرفتن رژيم غذايي سالم و زندگي سالم براي رفع نيازهاي بدن به ويتامين ها و مواد مغذي است اما اگر فردي نياز به مکمل داشته باشد بايد با تجويز پزشک باشد و از مصرف خودسرانه خودداري کنند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد خاطر نشان کرد: عرضه داروهاي مکمل خارجي در بازار جنبه منفعت طلبي دارد در صورتي که همين مکمل ها در کشور ساخته شده و به راحتي مي تواند در صورت تجويز پزشک مورد استفاده قرار بگيرد.

استاد گروه فارماکولوژي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه مکمل هاي ساخت داخل بر مکمل هاي خارجي ارجحيت دارد، خاطر نشان کرد: در ساخت مکمل هاي داخلي دوز آن ها مشخص است و سيستم نظارتي خوبي بر آنها وجود دارد و تاريخ گذشته نيست در حالي که مکمل هاي تقويتي خارجي که در بازار وجود دارد با هدف سوددهي اقتصادي وارد کشور مي شود و در واردات آن به نياز جامعه توجهي نمي شود.

عضو مرکز تحقيقات سم شناسي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد تاکيد کرد: در مصرف اين مکمل ها نبايد زياده روي کرد زيرا عوارض جدي دربردارد. تبليغات بسياري از اين مکمل ها غيرواقعي است و با هدف جلب مشتري ادعاهاي واهي ارائه مي شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار