خط توليد فرآورده هاي آنتي بادي دارويي كه توليدكننده يكي از جديدترين نوع داروهاي بيوتكنولوژيك و دومين كارخانه توليد عامل خوني «فاكتور 7» ويژه بيماران هموفيلي در دنياست با حضور رييس جمهور به صورت رسمي افتتاح شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد صبح امروز (دوشنبه )با حضور در محل شركت آريوژن زيست يكي از مدرنترين و جديدترين خط توليد نسل داروهاي بيوتكنولوژي را به صورت رسمي افتتاح كرد .

شركت آريوژن زيست از دو سال پيش به دنبال تلاش جمعي از متخصصين و انديشمندان صنعت بيوتكنولوژيك دارويي و با هدف توليد داروهاي نوتركيب و بالاخص آنتي بادي هاي مونوكلونال دارويي پايه گذاري شد و امروز پس از دو سال تلاش بي وقفه، گذر از تحريم هاي همه جانبه و با رعايت دقيق ترين استانداردهاي بين المللي به ثمر رسيده است.

اين شركت در زميني به مساحت 22 هزار متر مربع و با زيربنايي حدود 17 هزار متر مربع داراي 4 هزار متر مربع فضاي مخصوص سايت هاي توليد دارو در 5 بخش مجزا است . 1- بخش كشت سلولي با تكنولوژي بيوراكتور ، 2- بخش كشت سلولي با تكنولوژي رولر، 3- بخش فرمولاسيون، بسته بندي با ظرفيت 36 ميليون ويال در سال و سرنگ هاي از پيش پرشده با ظرفيت 33 ميليون سرنگ در سال ، 4- بخش پايش كيفي مجهز به روزآمدترين روش هاي دستگاهي آناليتيكال و 5- بخش تحقيق و توسعه كه داراي چندين نوع متفاوت بيوراكتور و دستگاه هاي پالايش و آناليز پروتئين ها است.

ظرفيت توليدي اين شركت با توجه به بهره گيري از سيستم هاي كشت سلولي ويژه با چشم انداز برآورده ساختن نيازهاي ايران و دسترسي به بازارهاي منطقه و دنيا طراحي شده و با توليدات اين شركت بالغ بر 120 ميليون دلار صرفه جويي ارزي از محل قطع واردات دارويي حاصل شده و پيش بيني مي شود در يك برنامه 5 ساله به صادراتي بالغ بر 70 ميليون دلار در سال دست يابد.

كارخانه توليد داروهاي بيوتكنولوژي ريوژن زيست دارو نهمين كارخانه از اين نوع در دنيا از جهت وسعت و سرمايه گذاري بوده و پس از تنها كارخانه‌اي كه در دانمارك عامل خوني «فاكتور 7» ويژه بيماران هموفيلي را توليد مي كند دومين كارخانه از اين نوع در دنيا است كه در حال حاضر براي 60 نخبه و تحصيل كرده عرصه دارويي كشور و 500 نفر ديگر اشتغال ايجاد كرده است.

رييس جمهور همچنين از بخش هاي مختلف اين كارخانه بازديد كرده و با توضيحات دست اندركاران اين شركت در جريان مراحل طراحي، احداث و بهره برداري از آن قرار گرفت./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار