تبریز/

راه اندازی اداره اتباع خارجی در منطقه آزاد ارس

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس از استقرار اداره اتباع خارجی توسط نیروی انتظامی در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ،نجفی ديروز  در نشست با فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی، گفت: این اقدام در راستای ارایه خدمات مناسب به سرمایه گذاران و اتباع خارجی شاغل یا مسافر در منطقه آزاد ارس و ارتقاء امنیت اجتماعی منطقه صورت می گیرد.

وی با اعلام اینكه 25 دستگاه خودرو وارداتی با كاربری تاكسی شهری و بین شهری نیز بزودی وارد ناوگان حمل و نقل منطقه می شود، اظهاركرد: با شروع تردد خودروهای وارداتی در این منطقه و در مسیر جلفا – تبریز لازم است ابزارهای فنی لازم را برای كنترل ترافیكی بصورت پیشرفته و نامحسوس فراهم كنیم.

نجفی از طرح ایجاد مركز كنترل ترافیك منطقه در آینده ای نزدیك خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی هم گفت: عملیاتی شدن منطقه آزاد ارس با توسعه روز افزون آن در حوزه های تولیدی و توریستی، بار ترافیكی سنگینی را به مسیر ترددی تبریز – جلفا وارد خواهد كرد كه نیازمند پیش بینی های كنترل ترافیكی در این مسیر است.

سرتیپ مسعود خرم نیا اظهاركرد: برای جلوگیری از رویدادهای احتمالی در این مسیر باید با تقویت حضور راهنمایی و رانندگی و كنترل نامحسوس در مسیرهای ورودی به منطقه آزاد ارس دقت و نظم را افزایش دهیم

وی افزود: با مجهز شدن مسیر جلفا – تبریز به سیستم های مكانیزه كنترل سرعت و جرایم، این جاده اولین مسیر جاده ای استان خواهد بود كه كنترل سرعت و تخلفات و صدور جریمه برای خودروها بصورت كاملا مكانیزه اجرا می شود.

خرم نیا با اشاره به پاسخگو نبودن مسیر مرند - جلفا در برابر حجم بسیار بالای تردد بخصوص در ایام تعطیلات به جلفا افزود: امنیت در هر جامعه ركن اصلی پایداری آن است و منطقه آزاد ارس بعنوان یك امتیاز اقتصادی در شمال غرب كشور و تردد میلیون ها مسافر و گردشگر در طول ایام سال به مسیر حمل و نقل جاده ای امن و راحت نیاز دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان با بیان اینكه فعالیت های گسترده ای در چند سال اخیر برای تحول منطقه آزاد ارس صورت گرفته است، گفت: ما آماده هرگونه همكاری برای ارتقاء امنیت سرمایه گذاری در سطح منطقه آزاد ارس هستیم.

خرم نیا تحولات اخیر در راه اندازی و اعمال قوانین متفاوت با سرزمین اصلی در منطقه آزاد ارس را نشان از عزم جدی برای حركت در مسیر توسعه عنوان كرد و افزود: رشد اقتصاد منطقه آزاد ارس پیامدهای مثبتی را برای استان و شمال غرب كشور خواهد داشت و نیروی انتظامی و پلیس راهور استان نیز برای تسریع در هرچه به سرانجام رسیدن این امر تلاش لازم را انجام می دهند.

امام جمعه جلفا نیز بر لزوم تقویت امنیت انتظامی و اخلاقی تاكید كرد و با اشاره به لزوم توجه ویژه به جاده جلفا - مرند ، گفت: امنیت این جاده پاسخگوی تردد میلیونی گردشگران و جلب رضایت سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس نیست.

حجت الاسلام علی انتظاری همچنین در رابطه با نیاز توجه بیشتر به برنامه های فرهنگی در ایام عید نوروز گفت: امنیت اخلاقی جامعه نباید با پرداختن به فعالیت های اقتصادی و عمرانی كمرنگ شود.

وی ایام عید نوروز 91 را متفاوت با سال های قبل دانست و گفت: عملیاتی سازی منطقه آزاد ارس و جنب و جوشی كه اتفاق افتاده، حجم ورود مسافران و گردشگران نوروزی را چند برابر خواهد كرد و برای كنترل و تاثیرگذاری صحیح لازم است برنامه های فرهنگی با دقت و قدرت بیشتر انجام شود./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.