همایش بین‌المللی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی از سوم تا ششم دی ماه در دانشگاه سیسان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛دبیر همایش بین‌المللی حکیم ابوالقاسم فردوسی در آیین افتتاحیه نخستین همایش بین‌المللی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در هزاره دوم شاهنامه در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیش از 10 کشور دنیا از جمله مالزی، آمریکا، تاجیکستان، مصر، فرانسه، گرجستان، هندوستان در این همایش حضور یافته‌اند.
مریم فیروزی جهانتیغ با بیان اینکه حدود 100 مهمان از سراسر کشور نیز در این همایش حضور دارند گفت: بیش از 600 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
دبیر این همایش افزود: از این تعداد مقاله، 300 مقاله برای ارائه انتخاب شده است و مقالات منتخب در قالب چهار جلد با 4 هزار صفحه به زبان انگلیسی و فارسی به چاپ رسیده که می‌تواند به عنوان مرجعی برای مطالعات پ‍ژوهشگران مورد استفاده قرار گیرد.
وی بیان داشت: از صبح امروز به طور همزمان هشت جلسه سخنرانی در پنج پنل مختلف آغاز شده و در هر جلسه هشت نفر ارائه مقاله خواهند داشت.
دبیر همایش ادامه داد: بازدید از موزه میراث فرهنگی زاهدان، زورخانه دانشگاه سیستان و بلوچستان، سفر یک روزه شهرستان زابل و بازدید از آثار تاریخی این شهرستان از جمله برنامه‌های جنبی این همایش است.
همایش بین‌المللی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که شب گذشته با حضور امام جمعه زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان، دبیر شورای گسترش زبان فارسی آغاز به کار کرد تا دوشته هفته جاری ادامه خواهد داشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.