رئیس کل دیوان محاسبات کشور با رئیس دیوان محاسبات اندونزی دیدار و در خصوص توسعه همکاری دوکشور در حوزه حسابرسی دولتی گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با رئیس دیوان محاسبات اندونزی دیدار و در خصوص توسعه همکاری دوکشور در حوزه حسابرسی دولتی گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات که همزمان با سفر عبدالرضا رحمانی فضلی به جاکارتا و برگزاری سومین سمینار مشترک دیوان محاسبات ایران و اندونزی در حوزه نفت و گاز صورت گرفت، راهکارهای اجرای تفاهمنامه همکاری و استفاده دو کشور از مهارت‌های حرفه‌ای یکدیگر در حوزه حسابرسی از طریق برگزاری سمینار و دوره‌های آموزشی برای حسابرسان، مبادله تجربیات و شیوه‌های نو در این حوزه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار رئیس کل دیوان محاسبات کشور از روند همکاری بین دیوان محاسبات دو کشور ابراز خوشنودی کرد و توسعه همکاری در امور آموزشی، فنی و پژوهشی را مثمر ثمر خواند.

وی سوابق، تجارب کاری و مهارت‌های خاص حسابرسان دیوان محاسبات ایران به ویژه در حوزه‌های حسابرسی محیط زیست، عملکرد، بانک و مالیات را یادآور شد و ضمن اعلام آمادگی برای انتقال تجربیات و آموزش نیروهای دیوان محاسبات اندونزی، برای استفاده از تجربیات دیوان محاسبات آن کشور ابراز تمایل کرد.

رحمانی فضلی‌‌ در این دیدار همچنین توضیحاتی در خصوص جایگاه قانونی و مناسبات دیوان با قوای مجریه و مقننه ارائه داد و گفت: دیوان محاسبات در تدوین قوانین مالی و بررسی لوایح بودجه با مجلس همکاری و مشاورت دارد و در راستای سیاست پیشگیرانه به سازمان‌های دولتی در جهت حرکت بر موازین قانونی کمک می‌کند.

هادی پوئر نومو رئیس دیوان محاسبات اندونزی نیز با ابراز خوشنودی از سفر هیئت عالیرتبه دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران به جاکارتا و اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری میان دو کشور، برای استفاده از تجربیات ارزنده دیوان محاسبات ایران در حوزه حسابرسی نفت و گاز اعلام آمادگی کرد.

رئیس دیوان محاسبات اندونزی سیاست راهبردی دیوان محاسبات کشورش را همانند دیوان محاسبات ایران مبتنی بر دو اصل پیشگیری و برخورد در جهت صیانت از بیت المال ذکر کرد و گفت دیوان محاسبات اندونزی حسب قانون اساسی موظف به حسابرسی اموال، درآمد‌ها و دارایی‌های دولت است و در رسیدگی به حساب های دولتی از حسابرسان بخش خصوصی نیز استفاده می‌کند./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار