در دو روز گذشته چندین مقام اسراییلی و آمریکا به صراحت درباره احتمال حمله نظامی به ایران سخن گفته اند،كه اين مطلب بيانگر عمليات رواني عليه ايران است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از ايران هسته‌اي ، روزنامه هاآرتص به نقل از یورام کوهن، رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شین بت نوشت: در سال گذشته ایران به تلافی ترور 4 دانشمند هسته ای این کشور که می گوید عوامل اسرائیل در آنها دست داشته اند، 3 حمله جدی بر ضد منافع اسرائیل انجام داده است.

هرچند که رژيم صهيونيستي دست داشتن در این ترورها را انکار می کند، اما کوهن گفت:« مهم نیست که رژيم صهيونيستي در کشتن دانشمندان ایرانی دست داشته است یا نه اما یک کشور بزرگ و مصمم مانند ایران نمی تواند اجازه دهد چنین روندی ادامه یابد».

پس از آن، موشه یعالون، معاون نخست وزیر اسرائیل و وزیر امور راهبردی این رژیم در تل آویو ادعا کرد: ایران در حال ساخت یک موشک جدید دوربرد است که می تواند سواحل شرقی آمریکا را هدف بگیرد.

در واقع وی سعی کرد اینطور القا کند که برنامه موشکی ایران از آنچه پیش از این تصور می شد، پیشرفته تر است.

از طرف دیگر ژنرال آویو کوخاوی، رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل هم گفت: «اسرائیل بر این باور است که ایران مواد لازم برای ساخت 4 بمب هسته ای را در اختیار دارد».

ایهود باراک، ‌وزیر جنگ اسرائیل هم در کنفرانسی در تل آویو گفت: «جهان تردیدی ندارد که برنامه هسته ای ایران در حال تکمیل است. جهان بر سر این موضوع توافق نظر دارد که اگر برنامه هسته ای ایران با اعمال تحریم ها متوقف نشود باید از طریق حمله به این کشور این کار را انجام داد».

گذشته از همه این موارد دیوید ایگناتیوس، مقاله نویس روزنامه واشنگتن پست نیز در مقاله ای نوشته است که «لئون پانتا، وزیر دفاع امریکا،‌ معتقد است اسرائیل درماه آوریل یا ژوئن به ایران حمله خواهد کرد. پانتا در خصوص نظریه ایگناتیوس اظهار نظری نکرده است».

بنابرگزارش روزنامه دیلی تلگراف، در اظهاراتی مشابه،‌ نیک کلگ، معاون نخست وزیر انگلیس هم گفت: «من از اینکه یک درگیری نظامی روی خواهد داد و از اینکه برخی کشورها باید خود در این زمینه اقدام کنند، متاسفم».

آرتور برایت، در مقاله ای برای روزنامه کریستین ساینس مانیتور در روز شنبه 15 بهمن 1390 نوشت: «افزایش هم آوایی در میان سران اسرائیل به مقامات غربی هشدار داده است که احتمال دارد اسرائیل به طور یک جانبه به ایران حمله کند».

کنار هم گذاشتن مجموعه این کدها این سوال را به وجود می آورد که آیا مجددا موضوع حمله اسراییل به ایران جدی شده است؟

یک کارشناس امور راهبردی در این باره به «ایران هسته ای» گفت: «دفعه قبل که حدود 2 ماه پیش موضوع حمله اسراییل به ایران جدی شد هدف صهیونیست ها وادار کردن اروپا و امریکا به تصویب تحجریم نفت و بانک مرکزی ایران بود که البته به طور نصفه و نیمه به آن رسیدند».

وی ادامه داد: این بار هدف اسراییلی ها این است که آن کار نیمه تمام را تکمیل کنند، موضوع تحریم ایران از دید اسراییل یک کار نیمه تمام است چراكه اولا اجرای تحریم ها ماه به تاخیر افتاده و ثانیا باز بسیاری از کشورها اعلام کرده اند آن را اجرا نخواهند کرد. بنابراین اسراییل دور جدیدی از عملیات روانی درباره احتمال حمله به ایران را راه انداخته تا غربی ها را وادار به اجرای فوری تحریم ها کند.

وی در پایان گفت:  رژيم صهيونيستي می خواهد این زمان 6 ماهه کوتاه تر شود و ضمنا غربی ها تحریم های جدیدتری را علیه ایران اعمال کنند./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار