همزمان با سي وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران و آغاز هفته وحدت، مراسم صبحگاه عمومي با حضور فرمانده نيروي درايي ارتش در ستاد اين نيرو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در اين مراسم امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش ضمن تبريك تقارن ميلاد با سعادت پيامبر اكرم (ص) و ششمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت با دهه فجر جايگاه كنوني كشور ايران را كاملاً متفاوت با گذشته دانست و گفت : جايگاهي كه امروز ايران اسلامي دارد به بركت انقلاب و خون شهداي گرانقدر انقلاب است و بايد بدانيم كه كشور ما قبل از انقلاب كاملاً وابسته به غرب و تحت سلطه غرب بوده و نه تنها جايگاه مهمي در دنيا نداشت بلكه حلقه ي زنجيري از كشورهاي ديگر بود كه در اجراي فرمان غربي ها حركت مي كرد اما با پيروزي انقلاب اين جايگاه تغيير كرد.
دريادار سياري اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به كشوري تأثيرگذار در منطقه تبديل شده است و اجازه نمي دهد ديگران به دنبال منافع نامشروع خود جولان دهند و امروز شاهد تسريع در پيشرفت موج بيداري اسلامي هستيم به گونه اي كه به مرور زمان دست سلطه را قطع كرده است.
وي با تاكيد بر لزوم حفظ وحدت كلمه خاطر نشان كرد: همه ما مي دانيم كه بايد براي حفظ و انتقال ارزشهاي انقلاب با جديتي بيش از پيش تلاش كنيم و نشان دهيم كه اجازه نخواهيم داد كوچكترين صدمه اي به پيكره انقلاب وارد شود و دنيا بداند كه انقلاب در دل ما جاي دارد، هميشه در صحنه حضور خواهيم داشت و براي اينكه انقلاب ما به انقلاب حضرت ولي عصر(عج) متصل شود از هيچ كوششي فروگذار نخواهيم كرد.
دريادار سياري افزود: كاركنان نيروهاي مسلح بوبژه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بايد تمام تلاش خود را بكار گيرند تا بتوانند عرصه هايي كه به عنوان منطقه مسئوليت براي آنها مشخص شده است با اقتدار حفظ كنند و ما اين را نشان داده ايم كه هميشه و در همه عرصه ها حضور مثبت داريم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه ضمن خدا قوت به تمام دست اندر كاران رزمايش دريايي ولايت 90 تصريح كرد: با تكيه بر الطاف خداوند، رزمايش بزرگ دريايي ولايت 90 را پشت سر گذاشتيم و در اين راه به تمامي اهداف از پيش تعيين شده رسيديم و با توجه به ويژگيهاي خاصي كه اين رزمايش داشت و تنوع و تعدد يگانهاي رزمي حاضر در رزمايش همه ابعاد آن با موفقيت پيش رفت و ضمن ايجاد غرور ملي در كشور، بازتاب فرا منطقه اي گسترده اي در پي داشت.
وي گفت نيروي دريايي ارتش با انجام رزمايش ولايت 90 نشان داد كه در حفظ منافع داخلي در آبهاي آزاد عزم جدي دارد و به كشورهاي منطقه ثابت كرد كه اين نيرو توانايي برقراري تامين امنيت منطقه را دارد و براي اين كار نيازي به حضور ديگران نيست.
سياري اذعان داشت : پس از ارائه گزارش انجام موفقيت آميز رزمايش دريايي ولايت 90 به محضر فرماندهي معظم كل قوا، معظم له ضمن اظهار رضايت از برگزاري اين رزمايش فرمودند"اين رزمايش و نتيجه آن شيرين بود" و اين ابراز محبت ايشان برگ زرين ديگري بر تاريخ افتخارات نيروي دريايي ارتش افزود.
دريادار سياري با اشاره به حضور غرورآفرين ناوگروه هجدهم نيروي دريايي در بندر جده ابراز داشت: انجام اين مأموريت در دهه مبارك فجر نشان از اقتدار و توانمندي نيروي دريايي ارتش دارد و اين حضور نمايانگر عزت ملت ايران است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش در پايان ضمن اعلام آمادگي اين نيرو براي دفاع از منافع كشور افزود: نيروي دريايي ارتش با ارتقاء توانمندي رزمي خود قابليت انجام تمام مأموريت هاي خود را دارد و همانطور كه فرمانده معظم كل قوا فرمودند اين نيرو مي تواند هر تهديدي را با تهديد پاسخ دهد و ما هميشه آماده ايم كه به عنوان سرباز ولايت در محدوده آب هاي آزاد مأموريت خود را انجام دهيم و به همت كاركنان ولايي اين نيرو اقتدار نيروهاي مسلح را به معرض نمايش گذاريم./ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار