مجمع دانشجويان حزب الله طي بيانيه اي اعلام كرد: آنچه در پروژه ماهواره جديد علم و صنعت علاوه بر دستيابي به علوم جديد شاهد آن بوديم بهادادن و بازگذاشتن ميدان براي دانشجويان جوان است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ مجمع دانشجويان حزب الله طي بيانيه اي پيامون پرتاب ماهواره علم و صنعت كسب اين موفقيت علمي به تمامي جامعه دانشگاهي و علمي كشور را تبريك گفته و از رياست دانشگاه علم و صنعت و اساتيد و دانشجويان دست اندر كار اين پروژه قدرداني كرد.
متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:
يكي از ابواب جهاد في سبيل الله جهاد در عرصه علمي است، شهادت دانشمندان كشورمان خط بطلاني بود بر سخناني از اين دست كه تنها راه جهاد جنگ نظامي است و اتمام جنگ را مصادف با بسته شدن درهاي شهادت مي دانستند.
خون پربركت اين عزيزان نشان داد كه هركس و در هر كجاي اين عالم براي رضاي خدا و درجهت تقويت اسلام قدم بردارد در حال جهاد است و در صورتيكه در آن حالت مرگ را ملاقات كند شهيد در راه خدا محسوب خواهد شد و مصداق اين حديث شريف نبوي قرار خواهد گرفت كه مي فرمايند: "طالبوالعلم الله افضل عندالله من المجاهد في سبيل الله" (كنزالعمال، ج10، ح 28727)
آمريكاي جهانخوار و استكبار جهاني كه دشمن هميشگي ما محسوب مي شوند با مشاهده پيشرفتهاي خيره كننده در زمينه علمي هراسان تر از قبل به مقابله با رشد علمي كشورمان پرداخته و در اين راه از بكاربستن هيچ ابزاري دريغ نخواهد كرد، اما همه مستكبران بدانند كه شهادت دانشمندان ايراني نه تنها موجب عقب ماندگي كشور در زمينه علمي نمي شود، بلكه هركدام از شهداي عزيز ما چون مشعلي است كه طريق جهاد علمي را به عاشقان شهادت نشان خواهد داد.
علاوه بر دستيابي به علوم جديد آنچه در پروژه ماهواره جديد علم و صنعت شاهد آن بوديم و بسيار قابل توجه نيز هست بهادادن و بازگذاشتن ميدان براي دانشجويان جوان است.
چيزي كه در ساير پروژه هايي از اين دست بايد مورد توجه بيشتر قرار گيرد، بازگذاشتن امكان رشد براي جوانان نخبه كشور است كه در آن صورت به مدد نيروي جواني و قدرت ايمان جوانان قله هاي رفيع علم يكي پس از ديگري فتح خواهد شد.
در حاليكه دشمنان قسم خورده بر طبل تحريم ها- به قول خودشان خردكننده و بي سابقه- مي كوبند، پرتاب ماهواره نويد علم و صنعت تجلي اراده ملي براي دستيابي به فناوري است.
نويد خودكفايي و استقلال از بيگانگان در عرصه هاي مختلف را مي دهد و مويد اين سخن است كه در هر عرصه اي كه ملت ايران تحريم شده است پيشرفت هاي عظيمي صورت گرفته تا جايي كه به خودكفايي كامل رسيده است. بر فرض كه ملت ايران تحريم شود، يقينا در مدت كوتاهي به خودكفايي كامل دست پيدا خواهد كرد.
مسلما استعداد و توانايي يك ملت در شرايط سخت و بحراني است كه بروز و ظهور پيدا مي كند.
اما چه بهتر مي بود كه مسئولان كشور قبل از رسيدن به شرايط اين چنيني با مديريت نيروي انساني گامهاي بلندي را در راستاي خودكفايي كشور بر مي داشتند.
آنچه كه مسلم است توليد علم و دانش بايد در راستاي اعتلاي اسلام عزيز وتحقق شعار حاكميت مستضعفين در زمين باشد كه در غير اين صورت تبديل به ابزاري نمايشي و صرفا جهت خودنمايي و ارتقاء درجه علمي خواهد بود كه خود موجب غرور و دوري از خداوند است و خدا نياورد آن روزي را كه ما مصداق اين سخن رسول الله قرار مي گيريم كه مي فرمايند: "هركس علم جويد تا به وسيله آن با عالمان همچشمي كند، يا با سفيهان مجادله كند يا توجه عامه را بسوي خود جلب كند، خداوند او را در جهنم داخل مي گرداند." (نهج الفصاحه، ح2924)
پرتاب ماهواره نويد علم و صنعت نشان از عزم جدي و تلاش بي وقفه مسئولان دانشگاه در جهت پيشرفت و اعتلاي علمي كشور است كه خود موجب خوشحالي و مسرت دوستداران انقلاب و نااميدي و ياس دشمنان خواهد شد.
مجمع دانشجويان حزب الله بر خود لازم مي بينند كه ضمن تبريك اين موفقيت علمي به تمام جامعه دانشگاهي و علمي كشور از رياست محترم دانشگاه علم و صنعت و همه اساتيد و دانشجويان دست اندركار در اين پروژه كمال قدرداني و تشكر را داشته باشند.

/ع2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار