دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: مجمع جهاني بيداري اسلامي با آگاهي به نقش شاعران عرب در جنبش ها و قيام ها اقدام به برگزاري اين كنگره در جهت غناي ادبيات در حوزه بيداري اسلامي كرده است.

به گزارش

خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران

حاضر در مراسم افتتاحيه كنگره بين المللي شعر بيداري اسلامي، علي اكبر ولايتي دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي در اين مراسم گفت: حدود يكسال از آغاز موج نوين بيداري اسلامي در منطقه مي‌گذرد و در سال گذشته زماني كه جمهوري اسلامي ايران سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي خود را به رهبري امام خميني(ره) جشن مي‌گرفت مردم منطقه و جهان اولين مرحله از به ثمر رسيدن قيام هاي مردمي و سقوط ديكتاتوري هاي كشورهايي چون مصر، تونس، ليبي، و يمن را براي تحقق آرمان هاي مردم منطقه پشت سر گذاشتند و معادلات جديدي را در جهان مستقل از قدرت هاي سلطه اي رقم زدند.

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان آغازگر موج بيداري اسلامي، همواره براساس اسلام و حصول قانون اساسي و ميراث امام خميني(ره) و رهنمودهاي مقام معظم رهبري همواره مدافع حقوق مستضعفان جهان و مسائل عادلانه ‌ي مسلمانان جهان بوده است.

ولايتي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران از آغاز حمايت خود را از حركت هاي بيداري اسلامي اعلام كرده است، در همين راستا به برگزاري اجلاس بيداري اسلامي با حضور 700 نفر از رهبران جنبش ها در شهريور سال گذشته اقدام كرد كه تشكيل مجمع جهاني بيداري اسلامي، شوراي هماهنگي و دبيرخانه‌ي دائمي از نتايج آن بوده، همچنين با برگزاري اجلاس جهاني جوانان و بيداري اسلامي با حضور 1200 نفر از جوانان به اين سياست تغيير ناپذير خود جامه‌ي عمل بپوشاند.

وي نقش ادبيات سياسي به ويژه شعر مقاوت را در قيام هاي مردمي تاثيرگذار دانست و ادامه داد: مجمع جهاني بيداري اسلامي با آگاهي به نقش شاعران عرب در قيام هاي خود تصميم به برگزاري كنگره شعر بيداري اسلامي با حضور شاعران عرب زبان از كشورهاي عربي و ايراني گرفته تا در غناي ادبيات در حوزه بيداري اسلامي گام بردارد.

وي افزود: تشكيل اين كنگره براي تاكيد كردن به ضد استكباري بودن قيام ها بوده تا با در نورديدن مذاهب مختلف و گرايش هاي سياسي مختلف به سوي يك گفتگوي واحد در ارزش ها حركت و به تقويت قيام در منطقه و رويارويي با استكبار برخيزد.

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي تاكيد كرد: اين كنگره فرصت مناسبي براي تحقق اهداف ياد شده در روزهايي همچون سالگرد پيامبر نور و رحمت حضرت محمد(ص) هفته وحدت ،‌دهه فجر، سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران و نخستين سالگرد پيروزي اولين قيام هاي اخير در مصر، تونس و ليبي است.

ولايتي خاطرنشان كرد: اميدوارم اين نشست و كنگره آغاز جريان نيرومند بيداري اسلامي و مبارزه با استكبار باشد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار