ششمین شاعرانه فجر کشور این روزها و با تغییر زمان برگزاری خود و موکول کردن مراسم افتتاحیه از روز هجدهم بهمن به هفدهمین روز از دومین ماه زمستان،تبدیل به یکی از سوژه سازترین موضوعات روز شده و دست تمامی منتقدان را باز گذاشته است.

به گزارش خبرنگار بخش ادب باشگاه خبرنگاران؛ششمین شاعرانه فجر کشور که در مدتی برابر با دو روز دیگر و مصادف با هفدهمین روز بهمن ماه، افتتاح خواهد شد، این روزها و با تغییر زمان برگزاری خود و موکول کردن مراسم افتتاحیه از روز هجدهم بهمن به هفدهمین روز از دومین ماه زمستان تبدیل به یکی از سوژه سازترین موضوعات روز شده و دست تمامی منتقدان را باز گذاشته است.
 

این گشایش دست منتقدان به ویژه نقادان رسانه ای در حالی به وقوع پیوسته که نقادی از میان اصحاب رسانه فعال در روزنامه همشهری،خود و مطلبش را فاکتوری برای اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تغییر زمان برگزاری مرسام افتتاحیه ششمین جشنواره شعر فجر دانسته است.
قضیه بر این قرار بوده که در نشست خبری ششمین جشنواره شعر فجر و پس از اعلام خبری مبنی بر برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره در تاریخ هجدهم بهمن ماه،حرف و حدیث هایی درباره همزمانی برگزاری آن با اختتامیه جایزه کتاب سال در میان اصحاب رسانه مطرح شد و زمینه طرح سوالی با مضمون چگونگی برگزاری این دو مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو استان تهران و کرمانشاه را فراهم کرد.
جواب این سوال چیزی نبوده جز لزوم تدوین تقویم فرهنگی کشور و طرح راهکار ضرب العجلی چون سفر روزانه و سریع الوقوع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از برگزاری مراسم افتتاحیه بزرگترین جشنواره ادبی و ملی کشور به تهران و حضور به موقع وی در مراسم اختتامیه "کتاب سال" که در همان روز در پایتخت برگزار خواهد شد.
البته پس از ارائه چنین پاسخی از طرف دبیر جشنواره شعر فجر،این موضوع رسانه ای تر شده و پای نقدهای پی درپی روزنامه ای و خبری را به میان کشید،در این نقدها چیزی به چشم نمی خورد جز انتشار مطالبی با تاکید به نبود برنامه ریزی مناسب در زمینه اقدامات فرهنگی کشور که این روزها ،طرح آن دستمایه کار تمامی خبرنگاران و روزنامه نگاران فعال درهمه عرصه های فرهنگی کشور از جمله سینما، تئاتر،میراث فرهنگی و هنرهای تجسمی شده است.
اما این روزها خبری دیگر منتشر شده و گواه تغییر زمانی هر دو مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره شعر فجر و اختتامیه جایزه کتاب سال است.
این که خبر برای اولین بار از طرف مسئولان این دو مراسم ادبی،منتشر شده،گویای افتتاح ششمین شاعرانه فجر کشور در هفدهم بهمن ماه و خاتمه جایزه کتاب سال در نوزدهم همین ماه است.
البته به گفته مسئولان برگزاری ششمین جشنواره شعر فجر،این تغییر زمانی دلیلی جز سفر استانی هیات دولت ندارد.
لازم به ذکر است که مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره شعر فجر پس از نماز مغرب و عشا روز دوشنبه هفته جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار «انتظار» واقع در استان کرمانشاه برگزار می شود./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار