نمايشنامه نويس و كارگردان كشورمان گفت:ادبيات با توجه به بهره گيري تئاتر از رمان هاي بزرگ برخوردار از ظرفيت هاي دراماتيك نهفته،‌نقطه اتكاي تئاتر است.

منصور خلج،نمايشنامه نويس و كارگردان در گفتگو با خبرنگار بخش ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اتكاي تئاتر بر پايه هاي استوار ادبيات، افزود:از دلايل اين اتكا مي توان به بهره گيري تئاتر از رمان هاي بزرگ برخوردار از ظرفيت هاي دراماتيك نهفته و كشف اين ظرفيت ها اشاره كرد.

وي گفت:امروزه،ادبيات در رابطه با تئاتر،‌نقش بسيار مهمي را برعهده گرفته؛زيرا بسياري از شاهكارهاي ادبي،‌دنيا متعلق به نمايش و دنياي تئاتر هستند.

اين نمايشنامه نويس به بنا نهادن پايه هاي ادبيات نمايشي بر روي نمايشنامه ها و متون نمايشي اشاره كرد و اظهار داشت:ما در تمامي طول دوره پرقدمت تئاتر،‌شاهكارهاي نمايشي چشمگيري را عرضه كرده ايم كه امروزه اكثر قفسه هاي كتابخانه ها را به خود اختصاص داده اند.

خلج تصريح كرد:از ميان گنجينه هاي ادبياتي متعلق به جهان ادبيات و تئاتر مي توان به نمايشنامه هاي به نگارش در آمده توسط شكسپير، اشيل،آرتور ميلر،‌گوته و شيلر اشاره كرد.

وي تاكيد كرد:در عصر كنوني هم همچنان نمايشنامه ها در سبك و سياق هاي گوناگون حرف اول را مي زنند.

اين نمايشنامه نويس به نقش نمايشنامه نويساني چون ساموئل بكت در خلق آثار ادبي با زمينه نمايشنامه هاي مطرح در حوزه تئاتر گفت:اينگونه نمايشنامه ها‌،در نوع خود ادبيات شاهكار و بديعي را به لحاظ تخيل و صنايع بديع زباني به مخاطبان عرضه داشته اند./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار