معاون وزير نفت گفت: امسال بيش از 25 ميليون مترمكعب گاز معادل يك فاز پارس جنوبي از سوي مردم صرفه‌جويي گاز شده است.

اوجي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه سالانه 10 درصد به ميزان مصرف گاز بخش خانگي – تجاري در كشور افزوده مي‌شود، گفت: در سال جاري نه تنها اين ميزان  افزايش اتفاق نيفتاده بلكه شاهد مصرف بهينه گاز در كشور نيز بوده‌ايم تا جايي كه بيش از 25 ميليون متر مكعب گاز معادل يك فاز پارس جنوبي يا خوراك 7 مجتمع پتروشيمي صرفه‌جويي شده است.

مديرعامل شركت ملي گاز بالاترين صادرات گاز را مربوط به سال جاري خواند و تصريح  کرد: در سال جاري بيش از 8 ميليارد مترمكعب گاز به به كشور‌هاي تركيه، ارمنستان و نخجوان صادر شده كه يك ركورد بي‌نظير محسوب مي‌شود.

اوجي درباره طرح تفكيك كنتورهاي گاز در كشور توضيح داد: از زمان آغاز اجراي طرح هدفمند‌كردن يارانه‌ها در كشور تاكنون بيش از 200 هزار كنتور معمولي تفكيك شده است و اجراي اين پروژه‌ همچنان ادامه دارد.

معاون وزير نفت در ادامه سخنان خود به كنتورهاي هوشمند اشاره كرد و گفت: نصب كنتورهاي هوشمند به صورت پايلوت در تهران آغاز شده و تا كنون بيش از 50 هزار كنتور در پايتخت نصب شده كه پس از اتمام مطالعات و نهايي شدن، در سراسر كشور اجرا مي‌شود.

وي درباره ميزان مصرف گاز و صدور قبوض گاز براي مشتركان گفت: از مجموع قبوض توزيع شده ميان مشتركان بخش‌هاي مختلف، 80 درصد از قبوض زير 25 هزار تومان بوده‌اند؛ در واقع 63 درصد از مشتركان صاحب قبوض سبز رنگ (در محدوده الگوي مصرف)، 31 درصد صاحب قبوض زرد رنگ (در محدوده منطقه هشدار) و 6 درصد صاحب قبوض قرمز رنگ (در محدوده بالاتر از حد مجاز مصرف) بوده‌اند. /ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار