پيشكسوت داوري گفت: در ديدار دربي يكي از بهترين قضاوتهاي فغاني را شاهد بوديم و به فغاني نمره بالاي 8 مي دهم چرا كه اشتباه تأثيرگذاري در بازي انجام نداد.

حميد خوشخوان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: داوري ديدار پرسپوليس - استقلال را مشاهد كردم و فكر مي كنم قضاوت اين ديدار يكي از بهترين قضاوت هاي آقاي فغاني بود و مشكل خاصي در نحوه قضاوت و سوت هاي اين داور نديدم.

وي افزود: اگر چه به هر حال مشكلاتي كوچك در داوري وي وجود داشت ولي بايد بپذيريم كه هيچ داوري نمي تواند بدون هيچ مشكل و خطايي قضاوت خود را انجام دهد و بروز خطا در قضاوت امري طبيعي است و نمي توان بر‌آن خرده گرفت اما انتظار همه افراد از داوران اين است كه اشتباه فاحش و تأثيرگذاري كه نتيجه بازي را تغيير دهد، انجام ندهند.

*اولادي صد در صد بايد اخراج مي شد

خوشخوان در خصوص اخراج مهرداد اولادي در دربي 74 بيان داشت: معتقدم اولادي مي بايست بطور حتم از زمين مسابقه اخراج مي شد و اقدام فغاني در اين زمينه صحيح بود.

وي ادامه داد: به نظرم هر كس در زمينه اخراج اولادي اعتراض كند و آن را قبول نداشته باشد از قوانين آگاهي ندارد و بايد اطلاعات خود را در اين زمينه ارتقا بخشد.

وي عنوان داشت: در مجموع فغاني در زمينه تصميمات بزرگ، اشتباهي نداشت و از اين حيث قضاوت وي را مناسب ارزيابي مي كنم و به وي نمره بالاي 8 مي دهم و اميدوارم بتواند در ادامه مسابقات نيز عملكرد خوبي داشته باشد و همچنان به عنوان يكي از داوران مطرح كشورمان در فوتبال باشگاهي بدرخشد.

*من هم به جاي مسئولين بودم تركي را چند جلسه محروم مي كردم

خوشخوان در خصوص محروميت تركي داور مسابقه استقلال-تراكتور بيان داشت: در خصوص قضاوت تركي در هفته بيست و سوم و در بازي استقلال-تراكتورسازي تبريز بايد عنوان كنم كه نظر من نيز همانند ديگران بر اين قضيه دلالت دارد كه تركي در قضاوت خود مبني بر اخراج و پنالتي اشتباه كرد و اشتباه وي تا حدي آشكار و محرز بود كه مي بايست محروم مي شد.

وي ادامه داد: در مورد محروميت تركي، كميته داوران فدراسيون فوتبال قواعد و مقرراتي دارد كه با استفاده از آن مي تواند دراين زمينه تصميم گيري كند و اگر من نيز به جاي مسئولين بودم وي را چند جلسه از قضاوت محروم مي گردم.

*اشتباه بخشي از قضاوت است

وي در خصوص اشتباهات داوري عنوان داشت: بايد قبول كنيم كه اشتباه بخشي از قضاوت است و بروز اشتباه و خطا در يك بازي طبيعي است و بايد به داورانمان فرصت دهيم تا در فضاي مناسبي به رشد برسند و بتوانند درصد اشتباهات خود را تا حد ممكن كم كنند.

وي ادامه داد: خوش بختانه داوري كشور ما رشد زيادي داشته است و خوشحالم كه داوران ما در چنين سطح بالايي از دانش و آمادگي قضاوت مي كنند.

*بايد از عنايت سپاسگذار بود

وي در خصوص عنايت عنوان كرد: عنايت پايه ريزي مناسبي براي داوري كشور ما انجام داد و درمجموع بايد از وي و اقداماتش سپاسگذار بود چرا كه بستر مناسبي را فراهم كرد تا آيندگان بتوانند در آن به فعاليت بپردازند و هر موفقيت و پيشرفتي در عرصه داوري كشورمان تا حدودي نيز به اقدامات ارزنده عنايب و كا در گذشته داوري مديون است./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار