معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي گفت: اصلي ترين استراتژي وزارت بهداشت برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع است.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر عليرضا مصداقي نيا معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، در نشست مشترک اعضاي شوراي عالي سازمان نظام پزشکي با وزير و معاونان وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، اظهار داشت: بهره وري و نظم در كار پزشكان عمومي، عدالت اجتماعي و اقتصادي، دسترسي راحت بيماران به پزشكان و جلوگيري از سردرگمي بيماران از ويژگي هاي اجرا شدن برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع است.

وي ارتقاي شاخص هاي سلامت را يكي از اولويت هاي اصلي در پزشك خانواده برشمرد و افزود: 22 ميليون و 300 هزار نفر از جمعيت كشور در مناطق روستايي و زير 20 هزار نفر تحت پوشش نظام ارجاع هستند كه در اين زمينه كار بزرگي صورت گرفته است.

دكتر مصداقي نيا تصريح كرد: در برنامه پنجم توسعه پيش بيني شده است كه كل جمعيت كشور زير پوشش پزشك خانواده و نظام ارجاع قرار بگيرد.

وي در خصوص مشكلات اجراي اين طرح در سه استان كشور كه به صورت پايلوت انجام شده بود، گفت: مشكل هماهنگي با بيمه ها كه مشكل ساز شده بود در نسخه 02 پزشك خانواده برطرف شده و در حال حاضر همكاري خوبي با بيمه ها و وزارت رفاه داشتيم كه نسخه نهايي 02 به امضاي وزراي رفاه و بهداشت رسيده است.

معاون بهداشت بيان كرد: اگر 2500 نفر را براي هر پزشك در نظر بگيريم بايد در حدود 3 هزار پزشك عمومي به كار گرفته شوند و در شرايط كمبود نيز مي توانيم از مطب هاي خصوصي و پزشكاني كه در بخش خصوصي فعاليت مي كنند استفاده كنيم. /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار