يك متخصص قلب و عروق گفت:در اکوکاردیوگرافی با استفاده از صورت تصویر کاملی از قلب نمایان می شود که انجام این روش در خانمهای باردار نیز مجاز است.

دکتر عبدالرضا محجوب  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه با استفاده از اکوکاردیوگرافی می توان اطلاعاتی از دریچه قلب،‌تنگی و گشادی دریچه ها و میزان ضخامت حفرات قلبی به دست آورد افزود: در این روش بدون استفاده از اشعه و با استفاده از صوت تصویر کاملی از قلب بدست می آید که استفاده از آن در خانمهای باردار نیز بی خطر است.

وی  با بیان اینکه استفاده از این روش از دقت بالایی برخوردار است در خصوص مزیت استفاده از آن ادامه داد: انجام این روش در بالین بیمار نیز امکان پذیر است که با استفاده از آن اطلاعات جامع و مفیدی از عملکرد قلب بدست می آید.

این متخصص قلب و عروق یادآور شد: هر چند انجام تست ورزش نیز اطلاعاتی در خصوص نحوه خون رسانی قلب می دهد ولی استفاده از آن در هر فردی توصیه نمی شود بلکه افرادی که در هنگام پیاده روی مشکل تپش قلب و تنگی نفس دارند می توانندازتست ورزش استفاده کنند.

محجوب افزود: هنگام انجام تست ورزش در صورت احساس درد باید خيلي سريع تست قطع شود.

وي تصریح کرد:‌در افراد سیگاری که به صورت زمینه ای دارای درد قفسه سینه هستند نیز انجام تست ورزش مجاز نیست.

این متخصص قلب و عروق خاطر نشان کرد: در افرادی که به دلیل ابتلا به آرتروز یا مشکلات مهره ای قادر به انجام تست ورزش نیستند می توان با انجام اسکن تالیوم،‌تنگی رگهای قلبی را تشخیص داد اما مشخص كردن رگهای تنگ و یا درصد تنگی عروق با این روش امکان پذیر نیست و با آنژیو گرافی مشخص می شود./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار