فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) از رونمايي و به كارگيري چند سامانه جديد پدافندي در دهه مبارك فجر خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي در مراسم صبحگاه عمومي ستاد قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص )، وضعيت آمادگي اين قرارگاه را در حد مطلوب ارزيابي كرد و افزود:تاكنون ده‌ها سامانه راداري و موشكي با بردهاي مختلف تا به امروز توليد و مورد بهره‌برداري قرار گرفته است و در دهه فجر امسال نيز شاهد رونمايي چندين سامانه جديد خواهيم بود.

وي به نقش تحريم ها در پيشرفت و جهش بيشتر علمي و فناوري در كشور اشاره كرد و گفت:دست يابي ايران به فن‌آوري هاي پيشرفته در زمينه‌هاي گوناگون سبب شده تا مستكبران عصباني شوند و تحريم‌هاي بيشتري عليه ما اعمال كنند تا به خيال خود سد راه رشد و ارتقاي فناوري در كشورمان شوند.

امير اسماعيلي اظهار داشت:مستكبران از اين واقعيت غافلند كه تمام اين خلاقيت‌ها، ارتقاها و رشد فن‌آوري در كشور عزيزمان به دليل همين تحريم‌ها بوده و ملت ايران به طور حتم تحريم‌هاي بيشتر را به فرصت تبديل خواهند كرد.

وي با اشاره به اهميت راهبردي و استراتژيك منطقه خاورميانه به تلاش آمريكا و كشورهاي غربي براي تسلط بر اين منطقه اشاره كردو گفت:يكي از ويژگي‌ هاي خاورميانه وجود منابع و ذخاير عظيم نفت و گاز است كه دشمنان مي‌توانند با در اختيار گرفتن اين ذخاير، اقتصادهاي وابسته به نفت و گاز در كشورهايي همچون ژاپن، چين، هند و كشورهاي اروپايي را تحت نظارت و كنترل داشته باشند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) در ادامه به تبيين نقش انقلاب اسلامي ايران در بر هم خوردن معادلات قدرت در جهان اشاره كرد و افزود:گواه اين مطلب سخنان رييس‌جمهوري وقت آمريكا در اوايل پيروزي شكوهمندانقلاب اسلامي ايران است كه گفته بود ما تمام ابزار تسلط بر خاورميانه را آماده كرده بوديم اما وقوع انقلاب اسلامي ايران باعث شد معادلات ما بر هم بريزد.

امير اسماعيلي تصريح كرد:وقوع انقلاب اسلامي باعث شد يك قطب جديد قدرت مبتني بر تفكر اسلامي، به عنوان يك بازيگر مهم در صحنه منطقه و جهان ظاهر شود.

وي با بيان اينكه پيام انقلاب اسلامي ، پيام ارزش‌ها، عدالت‌خواهي و انسانيت است ، افزود:انقلاب اسلامي هرگز زير بار زر و زور و قدرت نرفته است و اين پيام‌ مورد استقبال ملت‌هاي آزادي‌خواه جهان و كشورهايي كه به دنبال روابط توام با احترام متقابل در صحنه بين‌الملل هستند، قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) در ادامه اظهار داشت:ملت ما با ايثار و فداكاري و روحيه شهادت‌طلبي و الگو گرفتن از امام حسين (ع) در طي سي و دو سال گذشته اراده خود را بر دشمن تحميل كرده ، اين راه را با قدرت، عزت و افتخار تمام ادامه خواهد داد.

امير اسماعيلي همچنين با اشاره به فعاليت‌هاي مستمر و شبانه‌روزي كاركنان فداكار و با همت اين قرارگاه به تبيين نقش پدافند هوايي در حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي پرداخت و افزود:يكي از فعاليت‌هاي بسيار تاثيرگذار پدافند در سي و دو سال عمر با عزت انقلاب اسلامي، حفاظت از مناطق حساس، حياتي و عملياتي بدست غيورمردان پدافند هوايي بود كه اين مهم به طور مستمر انجام مي شود.

وي در ادامه با تبريك فرارسيدن سي و سومين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران از شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس تجليل كرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) همچنين ضمن اعلام بيعت مجدد خانواده بزرگ پدافند با آرمان‌هاي بزرگ معمار انقلاب اسلامي و فرماندهي معظم و معزز كل قوا گفت:بايد با حفظ هوشياري كامل و مواظبت از توطئه‌ها و شيطنت‌هاي استكبار جهاني و ايادي سرسپرده آن، با بصيرتي مثال زدني حضوري عظيم و تاريخي را در راهپيمايي روز 22 بهمن به نمايش بگذاريم و خاري در چشم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي‌مان باشيم./ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار