رییس مجلس شورای اسلامی گفت: كشورهایی كه بیداری اسلامی در آن رخ داده باید مراقب باشند تا در شطرنج دشمن و حریف قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رييس مجلس شوراي اسلامي در همایش بیداری اسلامی در سینما كه امروز(شنبه) و در مركز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: تحولاتی در یك سال گذشته در منطقه خاورمیانه رخ داد كه برجسته ترین آن انقلاب های منطقه ای بود و این اتفاقات همانند زلزله ای منطقه را تكان داد و توانست دیكتاتورها را ساقط كند.

***حوادث منطقه، ربطي بهاختلافات فرقه‌اي ندارد

رییس مجلس با اشاره به این كه حوادث منطقه ارتباطی به اختلافات فرقه ای ندارد، گفت: آنان می خواهند با این اقدامات حوادث رخ داده در منطقه دیده نشود.

لاریجانی گفت: حوادث بیداری اسلامی جریان توفنده ای بود كه در منطقه آغاز شد و در طول یك سال گذشته توانست چهار دیكتاتور را زمین بزند و این بازگشت به خویشتن برای مسلمانان منطقه است كه در طول سال ها دچار سرخوردگی شده بودند.

وی تاكید كرد: دموكراسی خواهی یك واقعیت مسلم در انقلاب های منطقه است كه اگر در منطقه غنی شود، حوادث بزرگتری رخ می‌دهد.

***كتمان بعد اسلامي حوادث منطقه از جانب غرب، پوشاندن حقيقت است

رییس مجلس با بیان این كه غربی ها در موضوع انقلاب های منطقه ای ، اسلامی بودن آن را نادیده گرفته اند و تنها به بعد 'آزادی' تاكید داشته اند، گفت: توجه نكردن به بعد 'اسلامی' توسط غربی ها، پوشاندن حقیقت است.

وی افزود: عده ای به دنبال خاك پاشیدن به روی حوادث این منطقه هستند و می خواهند فضا را غبارآلود كنند تا مسلمانان آن را نشناسند، آنان به دنبال درگیری های فرقه ای میان شیعه و سنی، سلفی و غیره هستند و می خواهند آن را برجسته كنند.

لاریجانی، حوادث منطقه در یك ساله گذشته را زلزله ای توصیف كرد و گفت: وظیفه هنرمندان در این مورد بسیار خطیر است.

وی ادامه داد: برخی گرایش غرب‌گرایانه دارند و می خواهند حادثه را همانطور كه غربی ها می خواهند به دیگران ارایه دهند برای مثال می گویند كه دیكتاتوری در یك كشور حاكم بوده و مردم او را برای رسیدن به آزادی سرنگون كردند ولی در این میان به بعد اسلامی آن هیچ توجهی نمی كنند.

***ملتها متوجه شده‌اند كه اگر روي پاي خود بايستند، موفق مي‌شوند

لاریجانی با اشاره به احساس حقارت برخي ملتهاي مسلمان در جريان جنگ جهاني دوم یادآور شد: مسلمانان از ابتدا با صهیونیست ها مخالف بودند و برای آنها ننگ آور بود كه با رژیمی زندگی كنند كه طراح كمپ دیوید بود.

وی همچنین افزود: اگر به مساله فلسطین نگاه كنیم شاهدیم كه در جنگ 33 روزه و 22 روزه مسلمانان چه تلاشی در مقابل رژیم صهیونیستی كردند و توانستند بر آنان غلبه كنند.

وی با بيان اينكه رژیم صهیونیستی با همه امكانات به مردم حمله كرد و هيچ كمكي به مردم فلسطين نشد، گفت: در اين ميان حتی مصر نیز از این رژیم حمایت كرد و در این حوادث به مقدار كمی سوریه و تركیه كمك كردند ولی شاهد بودیم كه حزب الله پیروز شد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: در جريان اين جنگ مردم فهمیدند اگر روی پای خود بایستند موفق می شوند.

***امروز روزي است كه بايد پرده‌ها كنار زده شوند

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: چرا آمریكا در موضوع هسته ای ایران سنگ اندازی می كند؟ آیا آژانس بین المللی انرژی اتمی به این مساله تاكید ندارد كه همه كشورهای عضو می توانند از انرژی صلح آمیز هسته ای بهره مند شوند؟

لاریجانی یادآور شد: آژانس چشمان خود را به روی اقدامات رژیم صهیونیستی بسته است و این بازی های مفتضحانه علیه ایران را انجام می دهند و تحریم‌ها را راه می اندازند اما آنها باید بدانند ایران با این مسایل از هم پاشیده نمی شود بلكه بیشتر مقاومت می كند، امروز روزی است كه باید پرده ها كنار زده شود.

***جمهوري اسلامي ايران همواره مخالف اشغال عراق بود

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به حادثه 11 سپتامبر اشاره كرد و گفت: ایران یكی از كشورهای مخالف اشغال عراق بود، در آن زمان آلمان، فرانسه و روسیه نیز در این خصوص كمی شلوغ كردند و خواهان اشغال نشدن عراق بودند ولی پس از اشغال، آنها هم با این مساله كنار آمدند، اما ایران از زیر بار مسوولیت شانه خالی نكرد و همچنان مخالف اشغال بود.

لاریجانی تاكید كرد حرف ما این بود كه مردم عراق باید خودشان سرنوشت خود را انتخاب كنند تا این كه بالاخره مردم عراق توانستند آمریكایی ها را اخراج كنند.

وی تاكید كرد: دمكراسی خواهی یك واقعیت مسلم در انقلاب های منطقه است كه اگر در منطقه غنی شود، حوادث بزرگتری رخ می دهد./س2

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار