رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: فضای تعامل سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهترین شکل تغییر کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دکتر سید شهاب الدین صدر رییس کل سازمان نظام پرستاری و نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک اعضای شورای عایل سازمان نظام پزشکی با وزیر و معاونان وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: مواضع سازمان نظام پزشکی در بسیاری از مسائل و مشکلات وزارت بهداشت همسو با این وزاتخانه است و معتقدیم در مواردی نظیر تشکیل شورای عالی بیمه سلامت ایرانیان، پزشک خانواده و نظام ارجاع، عدالت در سلامت، بیمه و اقتصاد سلامت، بحث بودجه و اعتبارات، تاثیر هدفمندی یارانه ها و مولفه های اجتماعی بر نظام سلامت باید به وزارت بهداشت کمک شود.
وی اظهار داشت: همچنین فضای تعامل بین وزارت بهداشت و بیمارستان های خصوصی که تاکنون فکر می کردند پشتیبانی ندارند با سیاست های خوبی که وزیر بهداشت در پیش گرفته اند تغییرات محسوسی پیدا کرده است.
وی از برگزاری جلسات تعیین تعرفه های پزشکی بین قائم مقام این سازمان با معاون درمان وزارت بهداشت نام برد و گفت: تعامل خوب در این جلسات باعث شده است چندگانگی در اظهار نظرات در این خصوص دیگر وجود نداشته باشد و به یک همدلی برای تعیین تعرفه ها دست یافته ایم که این امر در کل به نفع جامعه پزشکی و مدیرانی اجرایی عرصه سلامت است.
دکتر صدر افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه باید شورای عالی بیمه سلامت ایرانیان زودتر تشکیل شود و تاخیر در این خصوص توجیه ندارد. ضمن اینکه طبق قانون دبیرخانه دائمی این شورا باید در وزارتخانه مستقر شود.
وی از وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه خواست در بحث حمایت از پزشکان عمومی و پزشکانی که در منازل مطب دارند و همچنین تمدید پروانه های کاری سازمان نظام پزشکی را حمایت کنند./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار