استاندار مرسین ترکیه هدف از سفر هیات اقتصادی مرسین به شهر تبریز را افزایش همكاری های تجاری عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، حسن بصری گوزل‌اوغلو استاندار مرسین ترکیه در دیدار با احمد علیرضا بیگی، آذربایجانشرقی را استانی با ظرفیتهای بالا و قدرتمند ارزیابی کرد و از استاندار آذربایجانشرقی خواست تا بعنوان مقامات دولتی مسئولیت عملیاتی کردن مذاکرات و تفاهم‌های فعالان اقتصادی و بازرگانان را مورد پیگیری قرار دهند.

وی با ابراز تاسف از اینکه استان مرسین ترکیه در ایران چندان شناخته شده نیست گفت: این استان با یک میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت، نهمین استان پر جمعیت ترکیه محسوب می شود.

گوزل‌اوغلو با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان مرسین ترکیه اظهار داشت: منطقه آزاد مرسین سالانه 3.5 میلیارد دلار فعالیت تجاری دارد و بندر مرسین هم موقعیتی استراتژیك برای این استان محسوب می‌شود.

وی حجم تجاری سال گذشته مرسین را 16 میلیارد دلار خواند و افزود: این استان، بعد از استانبول، جایگاه دوم در صادرات خارجی ترکیه را به خود اختصاص داده است.

استاندار مرسین ادامه داد: این استان به لحاظ فعالیتهای اقتصادی در ترکیه ردیف پنجم، را به خود اختصاص داده است و با برخورداری از دومین بندر در ترکیه در سال گذشته موفق به جابجایی یک میلیون و 200 تن کالا توسط بار کانتینری شده است.

گوزل‌اوغلو با اشاره به اهداف مشترك روسای جمهور دو كشور ایران و تركیه در خصوص افزایش تجارت دو طرف تصریخ کرد: تحقق این هدف با افزایش همکاری‌ها دست یافتنی است.

 گفتنی است: استاندار مرسین و هیات اقتصادی ترکیه با پیشنهاد سفیر ایران در ترکیه برای اعلام خواهر خواندگی با یکی از شهرهای ایران، به کشورمان سفر کرده بودند و در این سفر استان هرمزگان بعنوان خواهر خوانده ی مرسین انتخاب شد.

مرسین یکی از استان‌های جنوبی کشور ترکیه به مرکزیت  شهر مرسین است.

این استان دارای 10 شهرستان بوده و جمعیت آن بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر است./س


 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.