سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران به ارمنستان بازتاب وسيعي در رسانه هاي جمعي و مطبوعات اين کشور داشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه ((آزگ)) چاپ ايروان پايتخت ارمنستان در صفحه نخست خود در مطلبي با عنوان "آکورد پرقدرت ايران-ارمنستان در آستانه سال نو مسيحي" نوشت: رؤساي جمهوري اسلامي ايران و ارمنستان از حق همه کشورها براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي دفاع کردند. اين روزنامه با تاکيد بر اين که مقامات دو کشور روند گفتگوي سياسي دو کشور در بيستمين سالگرد استقلال ارمنستان را رضايت بخش توصيف کردند، افزود: رئيسان جمهور دو کشور بر اجراي طرح هاي مشترکي همچون احداث نيروگاه آبي بر رود ارس، احداث خط آهن ايران ارمنستان و خط لوله انتقال فراورده هاي نفتي تاکيد کردند.روزنامه آزگ افزود: آنها همچنين بر اهميت حل موضوع هسته اي ايران از طريق راههاي ديپلماتيک تاکيد کردند.

روزنامه "جمهوري ارمنستان" و خبرگزاري "هتک" در مطالبي به اين سفر و دستاوردهاي آن اشاره کردند و خبرگزاري "ترت.ام" نيز به ديدار آقاي محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران با نخست وزير ارمنستان اشاره کرد و نوشت: در اين ديدار نخست وزير ارمنستان با اشاره به جايگاه و نقش ممتاز ايران در منطقه، گفت ارمنستان اهميت بالايي براي تحکيم روابط خود با جمهوري اسلامي ايران قائل بوده و مصمم است از همه ظرفيت‌هاي موجود براي تقويت مناسبات دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي استفاده کند. نخست وزير ارمنستان همچنين خواستار تسريع در اجراي توافقات دو جانبه و توسعه همكاري‌ها در بخش‌هاي مختلف از جمله ساخت و بهره برداري از سد و نيروگاه، تكميل خطوط انتقال فرآورده‌هاي نفتي، توسعه خطوط انتقال برق و احداث و اتصال خطوط راه آهن ايران و ارمنستان شد.

 

شبکه خبري "آيسور" اعلام کرد: رؤساي جمهور اسلامي ايران و ارمنستان ضمن ابراز خرسندي از سطح روابط دو کشور بر ضرورت تعميق دوستي و روابط متقابل دو کشور تاکيد کردند.مقامات ايراني و ارمنستاني در ايروان افزايش ميزان مبادلات تجاري و تعميق همه جانبه روابط در زمينه هاي اقتصادي، انرژي، حمل و نقل، ارتباطات، صنعتي و سرمايه گذاري را ضروري دانستند.

شبکه خبري "آرمن پرس" نيز به نقل از رييس جمهور کشورمان گفت: عدالت، انسانيت و دوستي اصولي هستند که همواره در روابط دو کشور وجود داشته اند.

خبرگزاري "ترت.ام" هم نوشت: نخست وزير ارمنستان سفر احمدي نژاد را فرصتي استثنايي در مسير تعميق بخشيدن به روابط دو کشور دانست.
 

خبرگزاري "لراگير" هم در مطلبي با اشاره به اين که جمهوري اسلامي ايران مهمترين همکار ارمنستان به ويژه در زمينه انرژي، موضوع قره باغ و همکاري هاي منطقه اي است نوشت: در اين سه زمينه هم نقطه نظرات ارمنستان با ايران همخواني دارد. ارمنستان براي رسيدن به اهداف راهبردي خود بايد از همه امکانات موجود در روابط دو کشور بهره ببرد./ا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار