در قطعه 26 بهشت زهرا (سلام الله علیها) شهید حاج سید حمزه سجادیان به همراه چهار فرزند شهیدش به خاک سپرده شده اند و امروز خواهر و برادر شهیدان سجادیان از مهمترین وصیت و سفارشات شهیدان خود که آن پشتیبانی از ولایت و رهبری است می گویند.

به گزارش

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

، خانم سجادیان خواهر شهیدان سجادیان بر سر مزار شهدای خانواده خود و در معرفی کوچکترین برادر شهیدش گفت: سید کریم سجادیان حدود 15 سال سن داشت که خود را آماده جبهه های دفاع مقدس کرد.

وی ادامه داد: او بسیار جوان اعتقادی، باتقوا و با اخلاق و شجاع بود.

سجادیان اظهار داشت: در زمان طاغوت آنها موظف بودند به عکس شاه تعظیم کنند و بعد وارد کلاس شوند اما او کیفش را پرتاب می کند و عکس روی زمین واژگون می شود.

سجادیان ادامه داد: او معتقد بود که شاه و اعقاب او رهبران دینی ما نیستند و نباید به آنها تعظیم کرد.

خواهر و فرزند شهیدان سجادیان گفت: تمامی برادران من برای پدر و مادر خود احترام زیادی قائل بودند و در میدان مبارزه نیز اعتقاد داشتند باید دشمن را از خاک خود بیرون کنیم.

وی گفت: جنازه سید کریم تا چند سال مفقود بود و پس از مدتی به خاک میهن بازگشت.

خواهر شهیدان سجادیان درباره خاطراتی از برادر شهیدش سید ابوالقاسم سجادیان گفت: زمانی که هیچ خبری از سید کریم نداشتیم نگرانیهایی در من و مادرم وجود داشت اما پدرم هیچ وقت سراغی از فرزند خود نمی گرفتند بلکه دائم به فکر بچه های دیگران بودند در این ایام سید ابوالقاسم دائم ما را دلداری می داد و می گفت: شما از حضرت زینب (س) الگو بگیرید و شجاع و نترس باشید و گریه نکنید.

وی ادامه داد: با اینکه سید ابوالقاسم می دانست سید کریم شهید شده از اطلاع دادن به ما امتناع می کرد.

خواهر شهیدان سجادیان گفت: مادرم به برادرانم هیچ وقت نمی گفت به جبهه نروید بلکه می گفت شیری که خوردید حلالتان باشد و مراقب خودتان باشید.

آقای سجادیان فرزند و برادر شهیدان سجادیان گفت: شاخصه وصیت ابوالقاسم سجادیان این بود که ای جوانان عزیز پشتیبان ولایت امر باشید و هل من ناصر ینصرنی رهبر را لبیک بگویید و به سوی جبهه حق علیه باطل بشتابید.

وی ادامه داد: سید ابوالقاسم یک مکانیک بود و محل کارش در منطقه پدری خودمان رودهن بود.

سجادیان گفت: او در مورد کارش احساس مسئولیت می کرد و درستکار بود به طوریکه مراجعه کنندگان به او از تهران برای تعمیر ماشین خود به رودهن می آمدند.

وی درباره برادر شهیدش سید کریم گفت:‌چون سن او به سن قانونی نرسیده بود در شناسنامه اش دست برد تا بتواند از این طریق به جبهه ها اعزام شود.

برادر شهیدان سجادیان گفت:‌ سید داوود و سید کاظم هر دو در یک روز و در سال 61 به شهادت می رسند اما خبر شهادت تنها یک برادر را به پدر من دادند.

وی گفت:‌پدرم پس از شهادت فرزندانش از طرفی خوشحال بود که آنها در راه حق به شهادت رسیدند و از طرف دیگر دلتنگ فرزندانش بود و با آرامش و در پنهانی اشک می ریخت.

برادر شهیدان سجادیان درباره مهمترین ویژگیهای پدرش شهید حاج حمزه سجادیان گفت:‌حاج سید حمزه سجادیان اذان گو و اهل مناجات و نماز شب بود.

وی درباره مبارزات انقلابی پدر گفت:‌در آن زمان رساله امام و کتابها و اعلامیه ایشان در منزل ما بود و در انتشار کتابها و اعلامیه های امام خمینی(ره) تلاش می کردیم.

وی در خصوص خاطرات دوران کودکی اش گفت: در اوایل صبح هر روز پدر فرزندانش را دور خود جمع می کرد و قرآن تلاوت کرده و مسائل شرعی خود رامطرح می کردیم.

*پدر شهیدان سجادیان به فرزندانش می پیوندد

برادر شهیدان سجادیان گفت:‌پس از شهادت سید داوود، سید کاظم، سید کریم و سید ابوالقاسم سجادیان پدرم مبارزات خود در جبهه های دفاع مقدس را ادامه داد.

وی ادامه داد: دیگران به پدر می گفتند که شما 4 فرزندتان به شهادت رسیده و انجام وظیفه کردید اما ایشان می گفتند بچه های من اهل نماز و روزه بودند و به وظیفه خود عمل کردند من نیز باید به وظیفه خود عمل کنم.

*پشتیبان ولایت و رهبری باشید

برادر شهیدان سجادیان گفت:‌مهمترین وصایای شهدا و خانواده های ایشان حمایت و پشتیبانی از ولایت و رهبری است.

وی ادامه داد: ما باید راه امام راحل و شهدا را ادامه بدهیم و پشت رهبر باشیم نه جلوتر و نه عقب تر بمانیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ما به جد از مسئولان می خواهیم حامی رهبری باشند و در صورت جدایی هر کدام از مسئولان ما از آنها تبری خواهیم جست.

سجادیان درباره فرازی از وصیت برادر شهیدش سدی ابوالقاسم گفت:‌درخت اسلام خون می خواهد و اگر به حد کافی خون به این درخت نرسد این درخت خشک می شود به جبهه می رویم که انشاء الله اسلام را زنده کنیم و راه شهدا را زنده کنیم و فریاد رهبر عزیزمان را با دل و جان بپذیریم که حق را از باطل و ظلم را از مظلوم جدا کنیم.

برادر شهیدان درباره وصایای برادر شهیدش سید کریم گفت: او وصیت کرد که پدر و مادر عزیز من با اجازه شما به مدرسه خودسازی رفتم پدر و مادر گرامی مبادا که در هنگام نبودن من در خانه ایجاد ناراحتی کنید،‌صبور باشید و امام و تمام رزمندگان را دعا کنید مبادا به خاطر از دست دادن من بر کسی منتی بگذارید و از انقلاب انتظار داشته باشید.

وی درباره خواسته برادر شهیدش سید کاظم گفت: او سفارش کرده بود پس از شهادتم سرمزار من سنگ نگذارید دوست دارم مزارم مثل شهدا گمنام باشد./ز

گزارش: وجیهه سادات حسینی

.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار