سخنگوي شوراي نگهبان در ديدار با اعضاء كميته اخلاق مجلس نمايندگان منطقه‌اي اندونزي،خواستار اتحاد كشورهاي اسلامي در برابر دشمنان در نهادهاي بين‌المللي شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني شوراي نگهبان، عباسعلي كدخدايي در ديدار با رئيس كميته اخلاق مجلس نمايندگان منطقه‌اي اندونزي و هيئت همراه، روابط دو كشور جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اندونزي را بسيار مطلوب ارزيابي كرد و گفت:دو كشور، تلاش‌هاي مؤثري در بخش‌هاي پارلماني در زماني كه جهان اسلام بدان نيازمند بود،داشته‌اند كه از جمله اين موارد مي‌توان به اقدامات پارلمان اندونزي در محكوميت حمله رژيم صهيونيستي به غزه و تلاش‌هاي مشترك با ايران و ديگر كشورها در اين‌رابطه اشاره نمود.
 

وي در ادامه با ارائه  توضيحاتي درباره شكل‌گيري نظام جمهوري اسلامي ايران و نهادهاي سياسي اين نظام از جمله شوراي نگهبان  گفت: جمهوري اسلامي ايران نظامي مبتني بر پشتيباني مردم و با هدف اجراي احكام اسلامي است كه هر دو مسئله جمهوريت و اسلاميت آن در قانون اساسي ذكر شده است.


عضو حقوقدان شوراي نگهبان با تبيين جايگاه ولايت‌فقيه در قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي خاطرنشان كرد: علاوه‌ بر اصول قانون اساسي در اين زمينه، ولايت‌فقيه يك نهاد ديني در اعتقادات ما مسلمانان است و معتقديم كه به مصداق آيه شريفه «اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و أولي الأمر منكم» ولي فقيه در راستاي نيابت از خداوند، وظيفه هدايت و رهبري جامعه را برعهده دارد و تجربه 32 ساله نظام جمهوري اسلامي نيز نشان‌دهنده آن است كه چه در زمان رهبري حضرت امام خميني(ره) و چه در زمان فعلي كه تحت رهبري حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي هستيم، كشور به بهترين نحو اداره شده است.
 

وي در ادامه با تاكيد بر وحدت ميان كشورهاي اسلامي گفت: هر روز كه مي‌گذرد دشمنان اسلام و مسلمين فعاليت‌هاي خود را عليه مسلمانان بيشتر مي‌كنند و تنها ابزاري كه مي‌تواند پاسخ خوب و محكمي به دشمنان بدهد، وحدت ميان كشورهاي اسلامي است.
 

معاون اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان با اشاره به همكاري‌هاي خوب ميان مجالس دو كشور در برابر اقدامات متجاوزانه رژيم صهيونيستي افزود: يكي از راه‌هاي حفظ وحدت در برابر دشمنان، حضور متحد كشورهاي اسلامي در نهادهايي مانند سازمان ملل و ساير نهادهاي بين‌المللي است تا كشورهاي ديگر نتوانند عليه كشورهاي اسلامي اقدامي انجام دهند.
 

وي در پايان با اعلام آمادگي شوراي نگهبان براي در اختيار قرار دادن تجارب خود به كشور اندونزي، ابراز اميدواري كرد: چنين ملاقات‌هايي به ارتقاء سطح روابط سياسي و گسترش همكاري‌هاي مجالس دو كشور بي انجامد.
 

در ادامه اين ديدار، خانم «حاجيه ايدا ناسوتيون» رئيس كميته اخلاق مجلس نمايندگان منطقه‌اي اندونزي طي سخناني با قدرداني از ميهمان‌نوازي كشورمان، گفت: جمهوري اسلامي ايران داراي ساختاري مستحكم است و قواي مقننه، مجريه و قضائيه در آن به‌خوبي ايجاد شده است.

 


وي با اشاره به آشنايي و علاقه مردم اندونزي به حضرت امام خميني(ره) افزود: جمهوري اسلامي ايران نقش مؤثري در عرصه بين‌الملل دارد و ما از ديرباز ارتباط خوبي با آن داشته‌ايم و همواره از آن حمايت مي‌كنيم.
 

رئيس كميته اخلاق مجلس نمايندگان منطقه‌اي اندونزي در تشريح چگونگي تشكيل اين مجلس گفت: اين مجلس داراي 132 نماينده از 30 استان اندونزي است و برخلاف مجلس نمايندگان اندونزي به‌صورت حزبي تشكيل نمي‌شود، بلكه نمايندگان آن چهره‌هاي مستقل اعم از استاد دانشگاه، روحانيون و چهره‌هاي شناخته شده در استان‌ها مي‌باشند كه با راي مستقيم مردم انتخاب مي‌شوند و با توجه به اين مسئله، يكي از اولويت‌هاي اين مجلس، رفع مشكلات منطقه‌اي دورافتاده و محروم است.
 

وي با اشاره به اينكه مجلس نمايندگان منطقه‌اي اندونزي از 7 سال پيش تأسيس شده است، گفت: هدف ما از سفر به ايران، كسب تجربه از سيستم حكومتي جمهوري اسلامي ايران در راستاي تقويت مجلس نمايندگان منطقه‌اي اندونزي است./گ

 






 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار