تاکید روسای جمهور ایران و ارمنستان بر گسترش روابط

روسای جمهور ایران و ارمنستان، راه های تعمیق و گسترش روز افزون مناسبات دوجانبه، منطقه ای وبین المللی تهران - ایروان را مورد تبادل نظر قرار داده و بر افزایش آن در تمام سطوح تاکید کردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، احمدی‌نژاد صبح امروز در جریان سفر به ارمنستان در دیدار « سرژ سرکیسیان » همتای ارمنستانی خود با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و ارمنستان، گفت: دو کشور ظرفیت های فراوانی برای گسترش همه جانبه روابط در عرصه های مختلف بویژه انرژی، گمرک، حمل و نقل، تعاملات علمی، مبادلات تجاری و همکاری های صنعتی دارند که شناسایی و فعال کردن این ظرفیت ها به نفع منافع دو ملت و منطقه است.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: افزایش و تعمیق همه جانبه روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران و ارمنستان نه تنها به سود دو ملت بلکه به نفع همه ملت های منطقه است.
احمدی نژاد در ادامه مسائل منطقه ای را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ایران و ارمنستان از دیدگاه مشترکی نسبت به تحولات منطقه ای و بین المللی برخوردار هستند، گفت: تهران و ایروان با نزدیکی همکاری و هماهنگی های خود در خصوص مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی می توانند گام های موثری در جهت تامین منافع ملت ها بردارند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دخالت بیگانگان در امور منطقه نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه موجب پیچیده تر شدن مسائل می شود، گفت: تجربه نشان داده که بیگانگان همواره به دنبال تامین منافع خود بوده و هیچ ارزشی برای خواست ملت ها و حتی دولت ها قائل نیستند و این در حالی است که کشورهای منطقه با همکاری یکدیگر می توانند مسائل موجود را در فضای دوستانه و مسالمت آمیز حل و فصل کنند.
سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و رو به گسترش دو کشور، گفت: تهران و ایروان از روابط مستحکم و ممتازی برخوردار هستند و هیچ عاملی نمی تواند در این روابط خدشه ایجاد کرده و آن را تحت تاثیر قرار دهد.
سرکیسیان، گفت: ارمنستان اهیمت خاصی به گسترش بیش از پیش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران قائل است و این همکاری ها را به نفع منطقه و تثبیت صلح و امنیت می داند./خ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار