مدیران سینمایی ایران و تركیه با حضور در دفتر معاونت سینمایی وزارت ارشاد دیدار و بر گسترش همكاری های سینمایی میان دو كشور تاكید كردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این جلسه ' بلند آراسلی ' مدیر كل روابط خارجی و هماهنگی امور اروپایی تركیه و 'اوكان یوجه' مدیر امور سینمایی تركیه و هیات همراه حضور داشتند.

' بلند آراسلی' مدیر كل روابط خارجی و هماهنگی امور اروپایی تركیه به روابط دوستانه دو كشور در خصوص برگزاری سال فرهنگی ایران و تركیه كه پیشنهاد آن برای سال 2013 و 2014 است، اشاره كرد و توضیجاتی ارایه داد.

'اوكان یوجه' مدیر امور سینمایی تركیه نیز با اظهار خرسندی از حضور در كشور ایران در خصوص تغییر و تحولاتی كه پس از سال 2004 بر اساس قوانین و مقررات وضع شده در سینمای تركیه رخ داده است توضیحاتی ارایه و اظهار تمایل كرد تا با روند فیلمسازی در ایران آشنا شود .

جواد شمقدری معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اشلامی نیز در این دیدار با اشاره اشتراكات فرهنگی فراوان و ارتباط عمیق فرهنگی بین دو كشور ایران و تركیه در خصوص ظرفیت های همكاری بین دو كشور تاكید كرد .

معاون امور سینمایی به پخش برخی از فیلمهای تركیه از تلویزیون ایران اشاره كرد و آنها را دارای مفاهیم معنوی و دینی دانست و گفت كه سینمای ایران از ابتدا به دنبال این موضوع بوده است.

شمقدری پیشنهاد كرد كه كمیته پژوهشی به جهت فراهم آوردن فضایی كارگاهی و آموزشی به جهت ارتقای محتوا و ساختار آثار سینمایی دینی و معنوی دو كشور تشكیل شود .

معاون امور سینمایی تصریح كرد:سینمای ایران در آستانه تغییر و تحولات بزرگی است كه نمونه آن افزایش تولید سالیانه تا 300 فیلم در پنج سال آینده است كه 30درصد این آثار قرار است با توجه به الگوی تولید مشترك ساخته شوند.

شمقدری این موضوع را برای سینمای تركیه فرصت مناسبی عنوان كرد و خواستار گسترش روابط سینمایی فی مابین شد.

بر اساس این گزارش، ساخت فیلم با موضوعات مشترك مانند تولید فیلم مولانا كه صحبت هایی راجع به آن انجام شده است، ساخت شهرك های سینمایی، تضمین سرمایه بخش خصوصی در روند فیلمسازی دو كشور و رساندن محصولات سینمایی ایران به علاقه مندان و مهاجرین ترك از مواردی بود كه معاون سینمایی در این جلسه مطرح كرد .

جواد شمقدری همچنین با اشاره به اینكه عده ای هستند كه می خواهند روابط دوستانه دو كشور مخدوش شود ضمن اعلام حساسیت مدیریت سینمایی كشور مبنی بر اینكه روابط سینمایی و فرهنگی دو كشور ایران و تركیه دستخوش تعرض نگردد از مقامات فرهنگی تركیه خواست تا آنان نیز نسبت به كشور قدرتمند و سرافراز ایران چنین حساسیتی داشته باشند./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار