معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: عملیات پاکسازی اراضی آلوده به مین در شلمچه تا پایان امسال خاتمه می یابد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران ،علیرضا شیخ رباط اظهار کرد: تاکنون بخش عمده ای از اراضی آلوده به مین منطقه شلمچه پاکسازی شده و تا پایان سال جاری عملیات مین زدایی آن به پایان می رسد.

وی افزود: عملیات پاکسازی 20 هزار هکتار از اراضی آلوده به مین منطقه شلمچه به‌ خوبی در حال انجام است و مراحل پایانی را سپری می کند و تا پایان امسال اراضی منطقه عملیاتی شلمچه از هرگونه مین جنگی پاکسازی خواهد بود و بسترهای لازم برای فعالیتهای اقتصادی و کشاورزی در منطقه فراهم می شود.

 شیخ رباط با بیان اینکه در حال حاضر هفت گروه مین یاب به طور همزمان عملیات مین زدایی را در شلمچه انجام می دهند، افزود: شرایط خاص زمین در مناطق عملیاتی طلائیه تا چذابه در اختیار نداشتن یک نقشه جامع از دامنه ‌گسترش مین ها و جابه جایی مینها و فرو رفتن در عمق به دلیل تغییرات جوی از جمله عواملی است که در سالهای گذشته عملیات پاکسازی اراضی آلوده به مین شلمچه را با مشکل مواجه کرده است.

وی عنوان کرد: با فعالیتهای انجام شده در سالهای گذشته بخش عمده ای از اراضی آلوده به مین به ‌ویژه در منطقه چذابه پاکسازی شده و فعالیتهای اقتصادی در این مناطق آغاز شده است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.