حمایت همه جانبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید محصولات داخلی، در برگزاری پنل پژوهش و تولید اعلام شد.

دکتر محمد جواد رسایی متخصص بیوشیمی و عضو هیئت علمی انجمن بیوشیمی ایران و مسئول برگزاری پنل پژوهش و تولید در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دیروز 30 اذر پنل پژوهش و تولید در جریان چهارمین کنگره آزمایشگاه و بالین برگزار شد و طی آن دانشمندان، دانشجویان، تحصیلات تکمیلی، مسئولان اجرایی و فعالان حوزه تولید کیت های تشخیص طبی در این پنل شرکت کردند.

وی گفت: در این پنل از سوی شرکت کنندگان پیشنهادهایی در خصوص افزایش تولید محصولات دانش محور در حوزه آزمایشگاه و تشخیص پزشکی ارائه شد که از جمله آن می توان بر تأکید حمایت دولت از تولیدکنندگان و جلوگیری از واردات بی رویه و غیر هوشمند کالا و همچنین حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به منظور اجرای پروژه های تکمیلی مهندسی به تولید اشاره کرد.

رسایی تصریح کرد: شرکت کنندگان بر تسهیل اخذ مجوزهای تولید از مراجع صلاحیت دار در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کردند و از مراحل طولانی اخذ مجوزها اظهار ناخوشایندی کردند.

همچنین معاون تحقیقان و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد که تا سال 1404 براساس نقشه جامع علمی کشور بايد 80 درصد از محصولات مورد استفاده در آزمایشگاه تشخیصی بالینی ازسوي تولیدکنندگان ملی به بازار عرضه شود حجم بازار این بخش هزار میلیارد تومان پیش بیني مي شودکه این امر نیازمند فعالیت اعضای هیئت علمی و دانشجویان است./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.