گزارش اداره اطلاعات انرژی وابسته به وزارت انرژی آمریکا نشان می دهد ذخایر نفت خام این کشور به پائین ترین سطح از اواخر سال 2008 تاکنون رسیده و این هفته میزان کاهش هفتگی ذخایر نفت خام آمریکا در یک دهه اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک، ذخایر فرآورده های پالایش شده نفتی آمریکا نیز کاهش یافت زیرا شرکتهای نفتی به علت حسابرسی پایان سال اقدام به برداشت از ذخایر کرده اند. 
اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به شانزدهم دسامبر ده میلیون و پانصد و هفتاد هزار بشکه کاهش یافت و به سیصد و بیست و سه میلیون و پانصد و هشتاد هزار بشکه رسید. تحلیلگرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند میزان کاهش ذخای نفت خام آمریکا را حدود دو میلیون و سیصد هزار بشکه پیش بینی کرده بودند.
واردات نفت خام آمریکا در هفته یاد شده با هفتصد و چهل و یک هزار بشکه در روز کاهش به هفت میلیون و پانصد و پنجاه هزار بشکه در روز رسید.
گزارش وزارت انرژی آمریکا همچنین نشان می دهد ذخایر بنزین این کشور در هفته منتهی به شانزدهم دسامبر چهارصد و دوازده هزار بشکه کاهش یافته و به دویست و هجده میلیون و چهارصد و ده هزار بشکه رسیده است. تحلیلگران میزان کاهش ذخایر بنزین آمریکا را یک میلیون و دویست هزار بشکه پیش بینی کرده بودند.
ذخایر گازوئیل و نفت کوره آمریکا نیز دو میلیون و سیصد و پنجاه هزار بشکه کاهش یافت و به یکصد و سی و نه میلیون و یکصد و پنجاه هزار بشکه رسید. تحلیلگران میزان کاهش این ذخایر را چهارصد هزار بشکه پیش بینی کرده بودند.
میانگین ظرفیت استفاده شده پالایشگاههای آمریکا نیز در هفته گذشته دو دهم درصد کاهش یافت و به هشتاد و چهار ممیز نه دهم درصد رسید./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار