استاد جراحي مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: بهترين روش براي كاستن ضايعات ستون فقرات استفاده از كلاه ايمني براي موتور سيكلت و دوچرخه سواران و بستن كمربند ايمني در خودروها است.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور؛ دكتر سيد ابراهيم كتابچي،  استاد جراحي مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكي تهران در خصوص ضرورت برگزاري اين سمينار در پزشكي قانوني گفت: آشنايي با مكانيزم بيماري ها و نيز آسيب هاي ستون فقرات و جمجمه كه امروزه به دليل وقوع حودث رانندگي شيوع زيادي دارد در شناخت همكاران پزشكي قانوني از پاتولوژي اين صدمات بسيار ضروري و مفيد است و به همين دليل اين موضوع براي برگزاري نشست انتخاب شد.

وي افزود: پزشكان قانوني بايد با ضايعات و آسيب هاي جمجمه و ستون فقرات به طور كامل آشنا باشند تا در صورت مراجعه افراد با اين آسيب ها بتوانند آينده عارضه و صدمه را تشخيص داده و ضمن كمك به بيمار براي ضايع نشدن حقوقش او را به مراكز درماني هدايت كنند.

دكتر كتابچي با تاكيد بر لزوم استرار جلسات بازآموزي در رشته هاي جراحي اعصاب، ارتوپدي و جراحي پلاستيك در پزشكي قانوني خاطرنشان كرد: در اين سمينار بازآموزي تلاش مي شود پزشكان قانوني هر چه بيشتر با مكانيزم و فيزيولوژي بيماران دچار عارضه ستون فقرات آشنا شوند و با شناخت اين عوارض نسبت به تعيين خسارات و قصور اقدام كنند.

به گفته استاد جراحي مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكي تهران بر اساس آمارهاي تروماي بيمارستان سينا بستن كمربند ايمني در حين رانندگي تا حد قابل توجهي از آسيب هاي ستون فقرات و جمجمه كاسته است.

در اين سمينار دو روزه پانلي با عنوان مسايل مبتلابه جراحي اعصاب در پزشكي قانوني، به مسووليت دكتر كتابچي برگزار مي شود.

گفتني سمينار دو روزه تروماتولوژي قانوني در جراحي مغز و اعصاب به همت واحد آموزش اداره كل پزشكي قانوني استان تهران، صبح امروز 11 بهمن با حضور جمعي از پزشكان سازمان در سالن شهيد بهشتي آغاز به كار كرد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.