مسوول اداره تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی مهاباد گفت: این شهرستان امسال در زمینه تولید چغندر قند شاهد بالاترین میزان تولید بوده است.

'شفیع توت آغاج'، در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امسال، چغندركاران مهابادی موفق به تولید 147هزار تن از این محصول شدند كه این میزان برداشت تاكنون سابقه نداشت.

وی افزود: این میزان چغندر قند از سه هزار هكتار اراضی كشاورزی مهاباد برداشت شده كه در مقایسه با پارسال 52 هزار تن افزایش نشان می دهد.

توت آغاج ادامه داد: پارسال، در مجموع دو هزار و 500 هكتار از اراضی مهاباد به كشت این محصول اختصاص یافته بود كه از این میزان مجموع 95هزار تن چغندر قند برداشت شد.

وی همچنین از افزایش 10تنی متوسط برداشت این محصول در مهاباد خبر داد و گفت: متوسط برداشت چغندر قند از 38 تن در سال گذشته به 5/48 تن در سالجاری رسیده است.

توت آغاج خاطرنشان كرد: از مجموع تولید چغندر قند مهاباد تاكنون 95 درصد جذب كارخانه های قند آذربایجان غربی و سایر استان ها شده و مابقی آن نیز پیش بینی شده تا پایان ماه جاری جذب شود.

وی افزود: 70 درصد محصول چغندر قند این شهرستان توسط كارخانه های قند میاندوآب، ارومیه، پیرانشهر و خوی و بقیه نیز توسط كارخانه های قند خارج از استان جذب شده است.

در آذربایجان غربی نیز، امسال حدود دو میلیون تن محصول چغندر قند برداشت شد كه این میزان 50 درصد مجموع چغندر تولیدی كشور را شامل می شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.