مسابقات آسيايي قزاقستان آخرين شانس ملي پوشان بوكس براي كسب سهميه المپيك است كه ملي پوشان كشورمان در 2 وزن كار سختي را براي كسب سهميه المپيك خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، ورزش بي ركوردي مثل بوكس را نمي توان پيش بيني كرد اما در رقابت هاي آسيايي قزاقستان كه حكم انتخابي المپيك را دارد رقبا با تمام قدرت پا به ميدان مي گذارند، به همين دليل بوكس ايران كار دشواري در پيش خواهد داشت.

سرمربي تيم ملي بوكس هر چند از تلاش براي قهرماني در قزاقستان سخن گفته و نتايجي بهتر از رقابت هاي جهاني آذربايجان وعده داد اما كيست كه نداند تيم كم ستاره بوكس ايران براي دفاع از اعتبارش كار سختي را در اين رقابت ها پيش رو دارد.

علي مظاهري، ملي پوش فوق سنگين كشورمان در خصوص رقابت ها آسيايي قزاقستان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در رقابت هاي آسيايي قزاقستان كار دشواري پيش رو دارم و براي حضور در لندن بايد مدال طلا وزن 91 كيلوگرم را بدست آورم چرا كه در اين وزن تنها يك سهميه براي آسيا باقي مانده و دارنده مدال طلا در اين وزن جواز حضور در مسابقات را كسب مي كند.

وي در ادامه بيان داشت: با جديت تمام تمريناتم را پيگيري مي كنم و اميد خيلي زيادي دارم كه در اين رقابت ها بتوانم به مدال طلاي آسيايي دست يابم، با تمام وجود براي قهرماني مي جنگم و ديگر نمي خواهم فرصت را از دست بدهم.

دارنده مدال طلاي بازي هاي آسياي در خصوص وضعيت اردوي تيم ملي بوكس اظهار داشت: اگر چه مدتي از اردوي تيمريني تيم ملي دور بودم اما در اين مدت حضورم در اردوي بوكس، تمريناتم را به صورت جدي پيگيري مي كنم و از آمادگي جسماني خوبي برخوردارم.

وي بيان داشت:‌در حال حاضر شرايط اردوي تمريني نسبت به سال هاي قبل بهتر شده و كادر فني مسئولين فدراسيون بوكس تمام سعي خود را براي ارتقاي سطح فني و آمادگي بوكسورها انجام مي دهند.

علي مظاهري در خصوص اردوهاي مشترك با ديگر كشورهاي خارجي بيان داشت: حضور تيم هاي با نام و قدرتمندي از جمله اوكراين و داغستان به منظور برگزاري اردوي مشترك به ايران براي ارتقاي سطح فني و تكنيك بوكسورها بسيار مثمرثمر خواهد بود، چندي پيش با تيم بوكس اوكراين تمرينات مشترك و مسابقات درون اردويي را انجام داديم كه حضور اين تيم تجربه خوبي براي آمادگي مشت زنانمان بود.

وي تصريح كرد: در حال حاضر براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته از سوي مسئولين فدراسيون بوكس منتظر ورود تيم داغستان روسيه به ايران هستيم تا به مدت 10 روز تمرينات مشتركي با مشت زنان روسي داشته باشيم.

تمرين با چنين مشت زناني كمك قابل توجهي به پيشرفت و ارتقاي سطح فني و تكنيك بوكسورها خواهد كرد.

دارنده مدال طلا بازيهاي آسيايي در ادامه بيان داشت: مشت زنان ما قبل از اعزام به رقابت هاي قزاقستان هر قدر اردوي مشترك يا مسابقه هاي برون مرزي با ديگر كشورهاي قدر داشته باشند نقاط ضعف خود را بهتر پيدا مي كنند و با كسب تجربه و اعتماد به نفس با آمادگي كامل جسماني و روحي بر روري رينگ مسابقات قزاقستان خواهند رفت و مي توانيم نتيجه دلخواهمان را دراين رقابت ها كسب كنيم.

مظاهري اظهار داشت: وضعيت خوبي از لحاظ جسماني دارم و هم اكنون تمرينات پر فشاري را در اردوي تمريني انجام مي دهم و بدنم آمادگي خوبي دارد و اميدوارم بتوانم در قزاقستان جواز دومين حضورم در المپيك لندن راكسب كنم.


* رنگ مدال هايم را كامل مي كنم
همچنين فروتن گل آرا ملي پوش وزن در خصوص رقابت هاي آسيايي قزاقستان اظهار داشت: براي كامل شدن رنگ مدال هايم به طلاي رقابت هاي آسيايي قزاقستان احتياج دارم و براي به دست آوردن اين امر مهم تمام تلاش خود را به كار خواهم گرفت و تمرينات پر فشار و سنگيني را در اردوي تيم ملي زير نظر مربيان خوب تيم ملي پيگيري مي كنم تا در رقابت هاي آسيايي قزاقستان بتوانم جواز حضور در المپيك را كسب كنم.

گل آرا در ادامه اظهار داشت: متاسفانه در اولين مرحله رقابت هاي گزينشي المپيك لندن در آذربايجان حضور نداشتم و محمد مومني وند در اين وزن به عنوان نماينده كشورمان به روي رينك مسابقات حاضر شد كه نتوانست در اين رقابت ها جواز المپيك را بگيرد.
وي در ادامه افزود: در بازي المپيك 2012 لندن دراين وزن شش نماينده كشورهاي آسيايي حضور داشته باشند كه در مسابقات جهاني آذربايجان 5 سهميه آن توسط كشورهاي كره جنوبي- تايلند- هند- قزاقستان- و ازبكستان گرفته شده است و تنها يك سهميه ديگر براي كشورهاي آسيايي وجوددارد كه تمام تلاشم كسب اين تك سهميه و مدال طلا اين رقابت ها است تا بتوانم براي بار دوم در بازي هاي المپيك بر روي رينك حاضر شوم .
* تمرين با با داغستاني ها تجربه خوبي براي ما خواهد بود.
فروتن گل آرا در خصوص حضور تيم داغستان به ايران بيان داشت: حضور تيم هاي صاحب بوكس همچون داغستان در ايران و برگزاري تمرينات مشترك و مسابقات درون اردوي براي ارتقا سطح كيفي و فني مشت زنانمان بسيار مفدي خواهد بود زنانمان با مبارزه و تمرين با چنين مشت زناني نكات فني خوبي را زياد خواهند گرفت و با آمادگي بهتري در ميادين بين المللي بر روي رينگ مبارزه خواهند كرد.
وي افزود: حضور تيم ملي بوكس در تورنمنت چهار جانبه كراف اوكراين مي توانست براي ملي پوشانمان مفيد باشد اما متاسفانه با لغو اين مسابقات يك شانس تمريني خوب را با مشت زنان صاحب به نام بوكس از دست داديم.

وي در ادامه بيان داشت: معتقدم مسئولين و كادر فني فدارسيون بوكس بايد در اين مدت زمان اندك باقي مانده به فكر تدارك يك تورنمنت بين المللي با چندكشور خارجي صاحب نام بوكس باشند تا مشت زنان در رقاتب هاي آسيايي عملكرد خوبي از خود نشان دهند.


* مبلغ قراردادهايمان نسبت به ليگ هاي گذشته افزايش يافته است
گل آرا در خصوص قراردادها در ليگ بوكس اظهار داشت: خوشبختانه مبلغ قراردادهايمان نسبت به سالهاي گذشته افزايش يافته اما درمقايسه با ليگ هاي ديگر كشورهاي مبالغ قراردادهايمان بسيار كم است و بايد مسئولين و سرپرستان ليگ به اين نكته توجه كنند تا مشت زنان كشورمان با انگيزه بيشتري در رقابت ها شركت كنند.
وي گفت: در ليگ امسال با تيم ايران خودرو و قرارداد بستم و براي اين تيم مبارزه مي كنم و اميدوارم تيم ايران خودرو بتواند جام قهرماني پنجمين ليگ بوكس را كسب كند.
گل آرا در پايان بيان داشت: متاسفانه در هفته چهارم ليگ به دليل سرماخوردگي به احتمال زياد به روي رينك نمي توانم بروم و اين با صلاح ديد كادر فني و سرپرستان تيم ايران خودرو است كه من جمعه 14 بهمن با حريفم مبارزه كنم يا بوكسور ديگري را جايگزين كنند./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار