برطبق بررسی های اخیر، بیماری هیداتیک که یک بیماری عفونی و مشکل مهم بهداشتی در اغلب مناطق دنیا است، در کشورمان به صورت آندمیک یا همه گیری بومی و منطقه ای وجود دارد.

موسی رحمانی نژاد، کارشناس ارشد انگل شناسی پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری هیداتیک یک بیماری عفونی مهم و از مشکلات بهداشتی شایع و مهم در اغلب نقاط دنیا و ازجمله در ایران است.

وی با بیان اینکه سالانه موارد متعددی از بیماری و کیست هیداتیک در ایران دیده می شود، تأکید کرد: بر طبق بررسی های اخیر، بیماری هیداتیک در کشورمان به صورت آندمیک یا همه گیری بومی و منطقه ای وجود دارد و البته توزیع جغرافیایی این بیماری در کشور متفاوت است.

رحمانی نژاد گفت: شیوع بیماری و کیست هیداتیک در بین زنان و مردان تقریباً برابر است و این بیماری در تمام سنین امکان بروز دارد.

وی یادآور شد: مشکلات ریوی به ویژه سرفه، تنگی نفس، خلط و کاهش صدای تنفس و درد در ناحیه قفسه سینه و همچنین تب از علائم مهم بیماری هیداتیک است.

این کارشناس ارشد انگل شناسی پزشکی خاطرنشان کرد: اغلب مبتلایان به کیست و بیماری هیداتیک با تشخیص به موقع و درمان مناسب و زودرس بیماری (ازجمله روش های جراحی) پس از مدت نسبتاً کوتاهی بهبود می یابند اما ممکن است بیماری آنها پس از گذشت چند سال عود کند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار