رييس گروه پارلماني ايران و فرانسه در ديدار با سفير اين كشور در تهران گفت: مذاكرات دو جانبه جمهوري اسلامي ايران با فرانسه و ديگر كشورهاي اروپايي مي‌تواند به تقويت و تحكيم صلح و ثبات پايدار منطقه‌اي و بين‌المللي بيانجامد.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران حسن كامران، رييس گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و فرانسه ظهر امروز(سه‌شنبه) با برونو نوشه سفير فرانسه در تهران ديدار و گفت‌وگو كرد.

در ابتداي اين ديدار كامران با تاكيد بر اهميت تقويت همكاري‌هاي دو كشور در عرصه گوناگون بويژه روابط پارلماني از آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي همكاري با فرانسه در جهت صلح و ثبات منطقه‌اي خبر داد و گفت: گفت‌وگو و مذاكرات دو جانبه و چندجانبه جمهوري اسلامي ايران با فرانسه و ديگر كشورهاي اروپايي مي‌تواند منجربه تقويت و تحكيم صلح و ثبات پايدار منطقه‌اي و بين‌المللي شود.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي افزود: جمهوري اسلامي ايران همواره بر گفت‌وگو‌هاي مثبت با كشورهاي اروپايي تاكيد داشته است.

نماينده مردم اصفهان در مجلس، تحريم و تهديد كشورهاي غربي عليه ملت ايران را كاملا بي اثر دانست و گفت: در تمامي سال‌هاي بعد از انقلاب اسلامي استكبار جهاني ملت ايران را تهديد كرده‌اند ولي اينگونه مسائل مردم ايران را مقاوم تر كرده است و بيشترين ضرر نصيب دشمنان نظام جمهوري اسلامي شده است.

وي در ادامه تصريح كرد: حضور حضرت امام (ره) در دوران تبعيد در فرانسه ذهنيت مثبتي در مردم ايران ايجاد كرده است كه مي‌تواند پشتوانه خوبي براي توسعه و گسترش همكاري‌هاي فيما بين در عرصه هاي مختلف بويژه روابط پارلماني باشد.

در ادامه اين ديدار برونو نوشه سفير فرانسه در تهران، ايران را كشوري صاحب تمدن چند هزارساله خواند و با تاكيد بر اراده مقامات فرانسه براي گفت‌وگو با جمهوري اسلامي ايران گفت: ظرفيت‌هاي مختلفي براي گسترش و توسعه روابط در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي ميان دو كشور وجود دارد كه بايد با گفت‌وگو مستمر در چارچوب منافع مشترك اجرايي گردند.

وي در پايان با اشاره به موقعيت استراتژيك ايران در منطقه خاورميانه يادآور شد: فرانسه خواستار آن است كه ايران جايگاه واقعي خود را در منطقه داشته باشد./س2



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار