مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با توجه به افزایش روند یادگیری علوم نجوم در میان نوجوانان و جوانان دوره های آموزشی خود را طبقه بندی کرده است.

زهره شکری، مسئول آموزش مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: دوره های آموزشی برای مقاطع مختلف تحصیلی در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران به منظور افزایش یادگیری طبقه بندی شده است.

وی افزود: دوره های آموزشی تعریف شده در مقطع ابتدایی نجوم کودکان، کارگاه تفکر خلاق، کارگاه رباتیک کارگاه هوافضا است.

شکری نجوم مقدماتی یک و دو، نجوم رصدی، کارگاه تفکر خلاق، کارگاه رباتیک، کارگاه هوافضا، آمادگی برای المپیاد نجوم، اصول فضانوردی مقدماتی و پیشرفته و عکاسی نجومی را دوره های آموزش تعریف شده مقطع راهنمایی دانست.

*کارگاه ساخت تلسکوپ در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار می شود

وی تصریح کرد: برای مقطع دبیرستان و بالاتر را نجوم مقدماتی 1 و 2، نجوم رصدی، آمادگی المپیاد نجوم مقدماتی و پیشرفته، اصول فضا نوردی مقدماتی و پیشرفته، کیهان شناسی 1 و 2، اخترفیزیک 1 و2 ، پیشرانه های فضایی، اخترشناسی رادیویی، عکاسی نجومی و رویت هلال ماه است.

شکری تأکید کرد: برگزاری دوره های آموزشی با ثبت نام انفرادی در مرکز علوم و ستاره شناسی و حضور در دوره های تعیین شده و عقد تفاهم نامه با مؤسسات علمی-آموزشی متقاضی و برگزاری این دوره ها در محل مورد نظر امکان پذیر است.

وی گفت: بخش دیگر فعالیت های واحد آموزش مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزاری کارگاه های آموزشی یک یا چند روز است.

شکری کارگاه ساخت تلسکوپ و ادوات نجومی، کارگاه رویت هلال ماه، کارگاه های معرفی رشته های مختلف دانشگاهی جهت کمک به دانش آموزان و کارگاه های تقویم شناسی را از جمله انواع کارگاه هایی دانست که برگزار می کنند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار