برونو فوشه سفير فرانسه در تهران با رئيس گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و فرانسه ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران، حسن کامران در اين ديدار بر اهميت تقويت همکاري‌هاي دو کشور در عرصه‌هاي گوناگون به ويژه روابط پارلماني تأکيد کرد و گفت:حضور امام خميني(ره) در دوران تبعيد در فرانسه ذهنيت مثبتي در مردم ايران ايجاد کرده است که مي تواند پشتوانه خوبي براي گسترش همکاري‌هاي دوجانبه در عرصه هاي مختلف به ويژه روابط پارلماني باشد.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي همکاري با فرانسه در جهت صلح و ثبات منطقه‌اي اعلام کرد و افزود: گفتگو و مذاکرات دوجانبه و چندجانبه جمهوري اسلامي ايران با فرانسه و ديگر کشورهاي اروپايي مي تواند به تقويت و تحکيم صلح و ثبات پايدار منطقه‌اي و بين‌المللي منجر شود.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران همواره بر گفتگوهاي مثبت با کشورهاي اروپايي تأکيد کرده است.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي تحريم و تهديد کشورهاي غربي عليه ملت ايران را کاملاً بي اثر دانست و افزود: در همه سال هاي بعد از انقلاب اسلامي، استکبار جهاني ملت ايران را تهديد کرده، ولي اين گونه مسائل مردم ايران را مقاوم‌تر کرده و بيشترين ضرر نصيب دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران شده است.
در ادامه اين ديدار برونو فوشه سفير فرانسه در تهران، ايران را کشوري صاحب تمدن چندهزار ساله خواند و بر اراده مقامات فرانسه براي گفتگو و مذاکره با جمهوري اسلامي ايران تأکيد کرد.
وي گفت: ظرفيت هاي مختلفي براي گسترش روابط در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي ميان دو کشور وجود دارد که بايد با گفتگوهاي مستمر در چارچوب منافع مشترک اجرايي شود.
سفير فرانسه رفت و آمد مقامات سياسي و پارلماني دو کشور را سبب رفع سوء تفاهمات احتمالي ميان دو کشور دانست و خاطرنشان كرد: با توجه به موقعيت راهبردي ايران در منطقه خاورميانه، فرانسه خواستار آن است که ايران جايگاه واقعي خود را در منطقه داشته باشد.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار