آبادان/

تخفيف 50 درصدي عوارض گمرکي واردات خودرو به منطقه آزاد اروند

عوارض گمرکی واردات خودرو های خارجی به منطقه آزاد اروند به مناسبت دهه فجر 50 درصد تخفیف یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛به مناسبت دهه فجر و سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از دوازدهم تا سی ام بهمن ماه عوارض گمرکی واردات خودرو به منطقه آزاد اروند 50 درصد تخفیف خواهد شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گـفت: عوارض گمرکی خودروهای مدل سال 2012با 10 درصد و خودروهای تولید شده در سال 2011 برابر با یازده و نیم درصد است.

حسینی فر افزود: خودرو های که در این مدت به گمرک منطقه آزاد اروند معرفی شوند می توانند از تخفیف 50 درصدی عوارض گمرکی برخوردار شوند . تا کنون تعداد بیش از هزار و 500 خودرو وارداتی با پلاک منطقه آزاد اروند در سطح شهرستان های آبادان و خرمشهر در حال ترددند. دارا بودن جی پی اس/ آیین نامه برخورد با متخلفان و تعیین جرائم سنگین برای رانندگان متخلف از ویژگیهای طرح واگذاری خودرو در منطقه آزاد اروند نسبت به سایر مناطق آزاد کشور است.

سازمان منطقه آزاد اروند در سال 83 با وسعتی بیش از 17 هزار و 200 هکتار با هدف تسریع در انجام امور زیربنایی ، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری ، ایجاد اشتغال ، تنظیم بازار و کالا، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه ای ، تـولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات در محدوده شهرهای آبادان و خرمشهر آغاز به کار کرد. مجوز ورود خودروهای خارجی از سال هشتاد و هفت در منطقه آزاد اروند صادر شد و طبق قانون هر خودرو می تواند سی روز در سال در مناطق مختلف کشور تردد کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.