كارشناس داوري در خصوص شانس داوران براي قضاوت در بازي دربي 74 بين تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس واستقلال گفت: با توجه به اشتباهات كم عليرضا فغاني در قضاوت بازي هاي گذشته ليگ برتر به احتمال زياد كميته دپارتمان داوري وي را به عنوان داور دربي 74 بين تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال انتخاب مي‌كند.

پرويز سيار در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: كميته داوران وقت داور دربي را شانسي و نوبتي از بين داوران انتخاب نمي‌كند و بهترين داور درسه چهار هفته قبل از دربي را به عنوان داور شهر آورد بين تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس برمي‌گزيند.

سيار در ادامه اظهار داشت: محسن تركي و محسن قهرماني به خاطر اشتباهات داوري كه به ترتيب در بازي استقلال تراكتورسازي و پرسپوليس -ذوب‌آهن اصفهان داشتند از ليست قضاوت دردربي 74 خارج شدند و هدايت ممبيني هم به خاطر قضاوت بازي حذفي اين دو تيم جزو گزينه‌هاي داوري دربي 74 نمي‌تواند باشد و مظفري زاده هم دوربار بازي دربي را قضاوت كرده‌است.

كارشناس داوري بيان داشت: داوري فوتبال فوق‌العاده دشور است و داوران در سطح اول فوتبال دنيا هم اشتباه مي‌كنند اما در كشور ما اين موضوع توسط رسانه‌ها بزرگنمايي مي‌شود.

وي تصريح كرد: داوران در اين چند هفته اشتباهات تاثيرگذاري داشته و برخي از داورها بر اساس عدالت سوت نزدند و باعث عوض شدن جايگاه تيم‌هاي برنده و بازنده شدند و در كميته داوران براي كمتر شدن اين اشتباهات بايد به طور مرتب كلاس‌هاي آموزشي برگزار كند.

سيار بيان داشت:‌ برگزاري يك كلاس آموزشي براي كميته داوران در حدود 50 ميليون تومان هزينه دارد فدراسيون فوتبال بايد اين مبلغ را در اختيار كميته داوران قرار بدهد تا اين كميته بتواند كلاس آموزشي براي داوران برتر بگذارد

وي خاطر نشان كرد: به خاطر حساسيت بازي استقلال - پرسپوليس قضاوت ديدار اين دو تيم هم براي داوران سخت شده است و اميدوارم داور دربي 74 بتواند بدون جانبداري از تيمي قضاوت مناسبي براي هر دو تيم داشته باشد./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار