كريمي از امكانپذير شدن بيمه تكميلي درمان به صورت خانوادگي و انفرادي و همچنين بيمه 5 ساله بيماري هاي صعب العلاج خبر داد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ کريمي رييس کل بيمه مرکزي در سومين روز از سلسله نشست هاي روساي سازمان هاي تابعه وزارت اقتصاد و مديران عامل بانكها كه به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با اشاره به فعاليت 80 ساله صنعت بيمه در كشورمان اظهار داشت: كشور ما از جمله كشورهاي پيشرفته اي است كه از صنعت بيمه بهره گرفته اما راه درازي در پيش دارد.
رئيس كل بيمه مركزي با بيان اينكه بيمه نگراني مردم را در قالب ريسك بيمه اي قبول مي كند، افزود: بيمه صندوق تعاون براي كساني است كه علاقمند به كمك به مردم در مواقع حوادث و يا خسارات مي باشد.
وي با بيان اينكه بانك براي به چرخش درآوردن اقتصاد و بيمه تضمين آن است، به بيمه مسافرين وارد شوند به كشور و مسافرين خارج از كشور اشاره كرد و گفت: در كشور ما اين نوع بيمه اختياري است در حاليكه در بسياري از كشورها بيمه مسافرتي اجبار مي باشد
وي همچنين به رويكرد جديد صنعت بيمه در رابطه با بيمه زندگي اشاره كرد و افزود در كشور ما بيمه عمر تنها زيرمجموعه بيمه زندگي است كه براي زمان حيات برنامه ريزي شده و اين امر نيازمند فرهنگسازي است ضمن اينكه در حال حاضر محدوديت سني نيز براي بيمه عمر حذف شده است.
كريمي به برقراري مستمري در زمان اشتغال و حيات و فعاليت افراد اشاره كرد و گفت تاكنون فعاليت بيمه مستمري براي زمان بازنشستگي اعمال مي شد كه محدوديت هايي نيز داشته كه برطرف شده و براساس بيمه جديد مستمري هر فرد از چند بيمه مستمري اختيار خريداري دارد كه در زمان بازنشستگي نيز مي تواند از آن استفاده كند.
*** بيمه تكميلي درماني در قالب كارت طلايي
* رئيس كل بيمه مركزي خاطرنشان كرد: بيمه تكميلي درماني در قالب كارت طلايي كه سقفي نيز براي آن تعريف نشده در مرحله اجرايي در حال انجام است و چنانچه موفق باشد، همه شركت هاي بيمه اي آماده خدمت رساني به بازنشستگان كاركنان و آحاد مردم است
كريمي خاطرنشان كرد: تاكنون بيمه درمان تكميلي به صورت گروهي و در قالب گروه هاي بالاي 50 نفر ارائه مي شد كه در حال حاضر امكان عرضه اين بيمه به صورت خانوادگي و انفرادي نيز برطرف شده است
وي در خصوص وظيفه بيمه مركزي براي شركت هاي بيمه نيز گفت: بررسي و اصلاح آئين نامه كه از قبل از انقلاب تاكنون جاري بوده در حال بررسي و بروز رساني است
وي همچنين به خارج شدن شركت هاي بيمه از نظام تعرفه اي و آزاد سازي نرخ ها اشاره و يادآور شد: در حال حاضر رضايت نسبي در خصوص قيمت ها نيز حاصل شده تا شركت هاي بيمه اي با چالش مواجه نشوند.
وي با اشاره به در دستور كار قرار گرفتن توانگري مالي شركت هاي بيمه گفت: قالب بندي بيمه برحسب توان مالي در حال انجام است تا شركت هاي بيمه قادر به پذرش ريسك ها باشد
*** رتبه بندي شركت هاي بيمه براساس رضايتمندي مشتري
*كريمي به رتبه بندي شركت هاي بيمه اشاره كرد و گفت با ايجاد شركت هاي ارزيابي شركت هاي بيمه رتبه بندي خواهند شد كه يكي از اصلي ترين مباحث آن نيز اصل رضايت مشتري است و ظرف 6 ماه آينده اجرايي خواهد شد.
وي با بيان اينكه چشم انداز صنعت بيمه در كشور 2 است، افزود: در حال حاضر ضريب نفوذ بيمه 1/6 است كه با استاندارد جهاني فاصله زيادي دارد بنابراين با تعريف رشته هاي جديد و ارائه بيمه تكميلي درماني خانوادگي و انفرادي و بيمه نامه منازل مسكوني تا حدي فاصله ها كم خواهد شد.
***بيمه منازل مسكوني اجباري مي شود
* وي به تقديم لايحه بيمه منازل مسكوني از جانب دولت به مجلس اشاره كرد و افزود: براساس تمهيدات اتخاذ شده و امضاي تفاهم نامه با سازمان مهندسي صدور دفترچه ساختمان اجباري مي شود كه اين امر نيز ضريب نفوذ بميه را افزايش مي دهد.
*** بيمه بيماران صعب العلاج
* كريمي خاطرنشان كرد: در حال حاضر بيمه البرز به مدت 5 سال بيمه سرطان را عرضه مي كند كه باعث آرامش بيمار به لحاظ رواني خواهد شد.
*** هدفمندي يارانه ها در خدمت بيمه
* كريمي يادآور شد: بيمه مركزي آمادگي دارد بخشي از هدفمندي يارانه ها را در جهت عرضه خدمات بيمه اي در شهرها و روستاها عرضه كند كه در حال حاضر 2 استان در مرحله آزمايشي قرار دارند.
*** نظارت بر عملكرد مديران عامل شركتهاي بيمه اي
 كريمي به در دستور كار بودن تائيد صلاحيت مديران بيمه اشاره كرد و گفت: در مقررات بيمه مركزي تائيد صلاحيت مديران عامل و فني مورد بررسي قرار مي گيرد ضمن اينكه شركت هاي جديد نيز تا زماني كه صلاحيتشان احراز نشده مجاز به ثبت شركت نيستند.
وي افزود: اگر مديران عامل انحراف داشته باشند توسط معاونت نظارت گزارش و صلاحيتشان لغو خواهد شد.
*** اسفندماه زمان اعلام نرخ ديه براي سال جديد
 كريمي خاطرنشان كرد: مقرر شده رئيس قوه قضائيه نرخ ديه سال بعد را تا پايان بهمن ماه اعلام و بيمه مركزي نيز در اسفندماه اين نرخ را به شركت هاي بيمه اي ابلاغ خواهد كرد.
وي از ميزان نرخ ديه در سال آينده اظهار بي اطلاعي كرد و گفت: تاكنون اين ميزان 1 شتر و مطابق بازار روز بوده است.
*** امكان فروش قسطي بيمه نامه شخص ثالث
* كريمي فروش اقساطي بيمه نامه شخص ثالث را در راستاي توسعه فرهنگ بيمه عنوان كرد و گفت: با توجه به اينكه بازار بيمه شخص ثالث رقابتي است، اختيارات آن به شركت هاي بيمه اي داده شده است.
*** نوسانات نرخ ارز بيمه مي شود
* وي در خصوص بيمه ارز نيز گفت: نوسانات نرخ ارز طي آئين نامه به شركت هاي بيمه اي ابلاغ شده و در حال حاضر نيز بيمه ايران اين خدمات را عرضه مي كند و اين امر براساس بيمه نامه و قرارداد في مابين مشتري و شركت بيمه اي است و بيمه مركزي نيز بر آن نظارت دارد.
وي حق بيمه توليدي اقدامات سالجاري را قريب 60 ميليارد ريال و با رشد 44 درصدي اعلام كرد و ضريب خسارت را تاكنون نزديك 60 عنوان و اين امر را ناشي از بالارفتن فرهنگ مردم نسبت به خسارت برشمرد.
كريمي در خاتمه خاطرنشان كرد: جلسه شوراي عالي بيمه كليات نظارت بر بيمه ها مطرح شده و در دستور كار قرار گرفته و از سال 91 نيز اجرايي مي شود./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار