مجموعه های تلویزیونی "چشمان آبی زهرا"، "حلقه سبز" و "در چشم باد" به ترتیب در حال پخش از سیماهای آذری، فرانسوی و بوسنیایی شبکه سحر اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از  روابط عمومی شبکه جهانی سحر، پخش سریال "چشمان آبی زهرا" در 6 قسمت 35 دقیقه ای از ابتدای بهمن ماه از سیمای آذری آغاز شده است.

"چشمان آبی زهرا" به مدیریت سعید بحرالعلومی و گویندگی علی احمدی، شهباز دولت نژاد، محمد رضایی، سعید بحرالعلومی و افروز ظهیر در سیمای آذری دوبله شده است.

این سریال ضد صهیونیستی که پخش آن در سال 84، موجب قطع برنامه های کانال 1 سحر از ماهواره هات برد شد، داستان يکي از عوامل بلندپايه رژيم صهيونيستی را به تصویر می کشد که قصد حضور در انتخابات اين کشور را دارد. او پسر نوجوان ناقص الخلقه اي دارد از این رو يک گروه پزشکي را براي جستجو در اردوگاه هاي مردم فلسطين، بسيج می کند تا به دنبال تعويض اجزاي بدن اشخاصي که از نظر پزشکي با فرزندش مشابهت دارند، بگردند که در اين ميان زهرا دختر يکي از شهداي فلسطيني براي جابه جايي چشمش با پسر مقام صهيونيستی انتخاب مي شود. از سوي ديگر برادر زهرا که از اعضاي انتفاضه فلسطين است به دنبال يافتن خواهرش درگير ماجراهايی مي شود.

کارگردانی "چشمان آبی زهرا" را علی درخشی بر عهده داشته و فیلمنامه آن را سعید سلطانی و علی درخشی نوشته اند.

جهانبخش سلطانی، حسین معلومی، جمشید جهانزاده، علیرضا نجف زاده، آتوسا رجبی، سیدمحمد حسام، محسن پناهی، ثریا سلطانی، علی درخشی و سومیتا حسام جمعی از بازیگران سریال "چشمان آبی زهرا" هستند که هر روز ساعت 16:00 به وقت تهران از سیمای آذری شبکه سحر پخش می شود.

بنا بر این گزارش پخش مجموعه تلویزیونی "حلقه سبز" نیز از سیمای فرانسوی آغاز شده است.

"حلقه سبز" در 18 قسمت 30 دقیقه ای با سرپرستی رحمان رستم‌پور از اوایل تیر تا پایان شهریورماه سال جاری به زبان فرانسوی زیرنویس شده است. محمد امین زمانی آن را ترجمه کرده و عزیزه رحیم زاده زیرنویس فرانسوی سریال را بر عهده داشته است.

"حلقه سبز" داستان حسن ننه گلاب با بازی حمید فرخ نژاد را روایت می‌کند. روح حسن که دچار مرگ مغزی شده راضی به اهدای قلب جسمش به دیگری نیست. برای همین به مریم (با بازی سیما تیرانداز )که تنها کسی است که روح حسن ننه گلاب را می‌بیند متوسل می‌شود تا از این کار جلوگیری کند.

این سریال را ابراهیم حاتمی کیا کارگردانی کرده و محمد حاتمی، آتش تقی‌پور، حمیرا ریاضی و محمد ساربان نیز تعدادی از بازیگران آن هستند.

"حلقه سبز" هر روز ساعت 8:45 به وقت تهران از سیمای فرانسوی شبکه سحر پخش می شود.

بینندگان بوسنیایی زبان شبکه سحر نیز از اوایل بهمن تماشاگر سریال تلویزیونی "در چشم باد" هستند که هر روز ساعت 23:30 به وقت تهران پخش می شود.

زیرنویس بوسنیایی "در چشم باد" به سرپرستی رحمان رستم پور در 44 قسمت 50 دقیقه‌ای از اول مرداد ماه آغاز شده و 3 ماه به طول انجامیده است. اصغر نیک سیرت ترجمه و مهدی سعادت احمدنیا اپراتوری زیرنویس بوسنیایی این سریال را بر عهده داشته اند.

سریال تاریخی "در چشم باد"، در بستر روایت زندگی بیژن ایرانی، وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره تاریخی در سال‌های ۱۳۰۰، ۱۳۲۰و۱۳۶۰ را بررسی می‌کند که دوره اول پایان دوره قاجار و دوره پهلوی، دوره دوم جنگ جهانی دوم و دوره سوم یک دوره زمانی خاص در بعد از انقلاب اسلامی ایران را که دوره فتح خرمشهر است، در بر می‌گیرد.

مسعود جعفری جوزانی نگارش فیلمنامه و کارگردانی "در چشم باد" را بر عهده داشته و به همراه عباس اکبری آن را تهیه کرده است. بازیگرانی چون پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک‌پور، سحر جعفری جوزانی، لاله اسکندری، ستاره صفرآوا، رضا شفیعی جم، فخرالدین صدیق شریف، جهانگیر الماسی، محمود پاک نیت، محمدرضا هدایتی، هومن سیدی و… نیز در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
چشمان آبی زهرا را دیدم و فقط میتوانم بگویم امیدوارم که این فیلمنامه براساس واقعیت نباشد...
Iran, Islamic Republic of
زهرا
۱۹:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
مرسی خوب بود عالیه
Iran, Islamic Republic of
مریم
۱۲:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
سلام اگه امکان داره لینک دانلود فیلم چشمان آبی زهراروروسایت قراربدید
مرسی
Iran, Islamic Republic of
رامین یحیایی
۱۶:۲۱ ۱۵ دی ۱۳۹۲
لطفا یک لینک دانلود فیلم چشمان آبی زهرا را برایم بزار
Iran, Islamic Republic of
abbas
۲۲:۴۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۲
سلام احوال شریف ؟چرافیلم چشمان آبی زهرا دانلود نمیشه