شركت هلندی فیلیپس در 2011، سالی زیانده را پشت سرگذاشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، با وجود افزایش فروش فیلیپس در سال 2011 میلادی، این شرکت، سالی زیانده را به پایان برد، چرا که اخراج بیش چهار هزار و پانصد نفر از کارکنانش با هدف تغییر ساختار، برای این شرکت هزینه بر بود. 

فیلیپس، تولید کننده کالاهای الکترونیک و تجهیزات پزشکی که سال گذشته با کاهش شدید سودش مواجه شد و ارزش سهام آن بشدت افت کرد.

در سال 2011، بخش تولید محصولات خانگی و روشنایی دو بخشی هستند که با کاهش سود مواجه شدند و فیلیپس ناچار شد از تولید تلویزیون دست کشیده و امتیاز خود را به یک شرکت آسیایی واگذار کند.

فرانس وان هوتن، مدیر عامل فیلیپس می گوید: در نیمه اول سال 2012 ، ما بسیار محتاط عمل خواهیم کرد. چرا که اولا اقتصاد جهانی خیلی نامطمئن است، همچنین ما برخی از هزینه های بازسازی و تعدیل نیرو را به حداقل می رسانیم. اما در نیمه دوم سال جاری ، انتظار می رود که در هر سه بخش شاهد بهبود شرایط باشیم.

مدیرعامل شرکت فیلیپس می گوید: 66 درصد کسب و کار ما با سایر شرکت هاست. بدین ترتیب ارتباط مستقیم ما با مصرف کنندگان کمتر است. ما شاهد رشد فرصتها در بخش خدمات بهداشت و درمان و در زمینه نور پردازی و روشنایی هستیم. ما یک برنامه خوب برای سرعت بخشیدن به نوآوری در بازار داریم.ما در حال حاضر به دنبال کاهش هزینه ها و بهبود حاشیه سود هستیم.

چهل درصد از تولیدات شرکت فیلیپس مربوط به تجهیزات پزشکی و درمانی است. 34 درصد، محصولات نورپردازی و روشنایی و در نهایت 26 درصد از کالاهای تولیدی این شرکت وسایل خانگی هستند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار