مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاكنون با انجام 15 هزار و 874 مورد بازرسی از واحدهای كارگری استان، هزار و 583 كارگر غیرمجاز تبعه بیگانه شناسایی شده اند.

به گزارش باشگاه خبر نگاران ، محمد عرب كنگان افزود: همچنین در همین راستا، 183 نفر از كارفرمایانی كه از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز استفاده كرده اند به دادگاه معرفی شده اند.
وی بیان كرد: از ابتدای امسال تاكنون 197 نفر كارگر ایرانی جایگزین كارگران غیرمجاز بیگانه در واحدهای كارگری سیستان و بلوچستان شده اند.
مدیر كل تعاون كار و رفاه اجتماعی استان تاكید كرد: با كارفرمایانی كه از كارگران غیرمجاز و تبعه خارجی در واحدهای كارگری بهره گیرند، برخورد جدی می شود.
وی افزود: در مرحله نخست برخورد با كارفرمایان خاطی، روزانه 550 هزار و 500 ریال جریمه و واحد كسب آنان پلمب می شود و در مرحله دوم افزون بر دو برابر شدن جریمه طبق ماده 181 قانون كار، كارفرمایان متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند.
گفتنی است: براساس مصوبه شورای امنیت ملی، استان سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی برای اسكان اتباع بیگانه و جذب كارگرانی خارجی ممنوع است./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.