در راستای بزرگداشت مقام علمی، فرهنگی استاد چنگیز مهدی‌پور، کتاب نفیس «مکتب ‌ساز قوپوز» رونمایی شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری نغمه آفرینش، در راستای بزرگداشت مقام علمی، فرهنگی استاد چنگیز مهدی‌پور، کتاب نفیس «مکتب ‌ساز قوپوز» رونمایی شد.

این کتاب مجموعه‌ای از مهم‌ترین و مفیدترین اطلاعات درباره تکنیک اجرایی ساز «قوپوز» و موسیقی عاشقی است که با ارائه مباحث علمی از جایگاه ویژه‌ای در آموزش این ساز برخوردار است.

در این مراسم که با حضور جمعی از اساتید و اهالی فرهنگ و هنر تبریز، با اجرای کوارتت زهی و اجرای «مکتب ‌ساز قوپوز» برگزار شد، علی‌اصغر عزیزپور، محقق و استاد دانشگاه به بحث در خصوص فرهنگ عامیانه و فولکلور منطقه همچنین تاثیر آن بر اصالت‌های ارزشمند هنری پرداخت.

جواد کریم‌نژاد رئیس موسسه فرهنگی هنری نغمه آفرینش نیز گفت: شناخت و شناساندن مفاخر علمی، فرهنگی و هنری این مرز و بوم وظیفه‌ای است که بر عهده ما گذاشته شده است.

وی افزود: مفاخر به ویژه باید به نسل جوان امروز که در روزگار چالش فرهنگ‌ها زندگی می‌کنند و نیاز به الگوهایی مناسب برای فردای خویش دارند، معرفی شوند.

«مکتب ساز قوپوز» با ارائه سرفصل‌های جدید آموزشی موردنیاز هنرجویان، طرز اجرا و تکنیک «‌ساز قوپوز» بر طبق اصول علمی در هشت پوزیسیون ساز، منحصر به فرد است همچنین نظارت علمی و دقیق اعضای هیئت علمی کنسرواتوار موسیقی باکو و اساتید موسیقی یکی از بارزترین وجوه علمی این کتاب است.

این کتاب 344 صفحه‌‌ای در قطع رحلی با شمارگان 2 هزار و 200 نسخه به همت انتشارات ریتم عرضه شده و متن ترکی آن توسط کنسرواتوار موسیقی باکو، به‌زودی در کشور جمهوری آذربایجان برای تدریس در مراکز علمی و آموزشی موسیقی در جمهوری آذربایجان و ترکیه منتشر خواهد شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.