يك فوق تخصص بيماريهاي خون و سرطان گفت: افراد توجه داشته باشند رژيم هاي غذايي با چربي زياد مي تواند خطر ابتلا به سرطان هاي پستان، پروستات، کولون و رکتوم را افزايش مي دهد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر اعظم السادات هاشمي، فوق تخصص بيماريهاي خون و سرطان در خصوص پيشگيري از بروز سرطان با تاکيد بر رژيم غذايي متنوع توصيه کرد و گفت: افراد سعي کنند در رژيم روزانه خود از تمام گروه هاي غذايي، ميوه ها، سبزي ها، غلات، گوشت و محصولات لبني استفاده کنند.

وي افزود: نمک را در رژيم غذايي خود تا حد ممکن کاهش دهيد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي يزد همچنين با تاکيد بر اين مطلب که افراد وزن خود را همواره در حد متعادل نگه دارند، تصريح کرد: افراد توجه داشته باشند رژيم با چربي زياد مي تواند خطر ابتلا به سرطانهاي پستان، پروستات، کولون و رکتوم را افزايش مي دهد.

وي با تاکيد بر قطع مصرف نوشابه هاي الکلي خاطرنشان ساخت: افراد تلاش کنند روزانه حداقل 30 دقيقه فعاليت بدني داشته باشند.

دکتر هاشمي همچنين توصيه کرد: گوشت سفيد را به جاي گوشت قرمز استفاده کرده و قبل از پخت، پوست و چربي آن را جدا کنيد.

وي با اشاره به پيشگيري از بروز سرطان يادآورشد: ميوه ها و سبزي ها به ويژه سبزي هاي خانواده کلم را جايگزين تنقلات سرخ شده و پرچرب کنند.

وي تاکيد بر ضرورت استفاده بيشتر ازمحصولات با آرد کامل و غلات کامل گفت: براي پخت غذا از روش هائي مانند تنوري کردن، بخار پز کردن و آب پز کردن استفاده کنيد.

دکتر هاشمي متذکرشد: در روش هايي مانند کباب کردن و بريان کردن از تماس غذا با دود جلوگيري کنيد چراکه تماس غذا با دود مي تواند منجر به توليد مواد سرطان زا در غذا شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.