معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در قالب اجرای نظام نوین آموزشی ، مقطع پیش دانشگاهی حذف ، یك سال به مقطع ابتدایی افزود می شود و طی مدت شش سال ، همه كتاب های درسی نیز تغییر می یابد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ابراهیم سحرخیز ، دوشنبه در گردهمایی مدیران و دست اندر كاران مجتمع های آموزشی و پرورشی استان فارس گفت: ساختار نظام آموزشی برمبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، مشتمل برچهار دوره سه ساله است كه شش سال از این چهاردوره متعلق به دوره ابتدایی و دو دوره سه ساله، متعلق به دوره متوسطه می باشد.

سحر خیز با بیان این كه دوره متوسطه ، حد واسط ابتدایی و آموزش عالی است ، اظهار داشت: ساختار كنونی كه به صورت 1-3-3-5 می باشد ناكارآمد است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ساختار، یك پوسته و ظرف است، مهم مظروف است و از این رو ظرف می بایست از قابلیتی برخوردار باشد كه سنخیتی با مظروف خود داشته باشد.

وی در مورد علت تغییرساختار كنونی به ساختار 6.3.3 اظهار داشت: چون در مقطع ابتدایی پوشش تحصیلی نسبت به مقطع راهنمایی و متوسطه بالا می باشد، به همین سبب یك سال به دوره ابتدایی اضافه شده است تا تمامی دانش آموزان كشور بتوانند از آموزش ها بهره مند شوند .

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اینك قانون تحصیلات اجباری ، هشت سال است اما با تغییر ساختار جدید ، یك سال به تحصیلات اجباری اضافه خواهد شد.

وی افزود: سال آینده دانش آموزان كلاس پنجم به كلاس ششم می روند و در اول راهنمایی ، ورودی جدید نخواهیم داشت.

سحرخیز با بیان اینكه دوره ابتدایی اثر بخش ترین دوره به لحاظ تربیتی می باشد كه نهاد آدمی در آن شكل می گیرد گفت: با ساختار جدید دوره ابتدایی در آموزش و پرورش كشور، شكل قوی تری به خود خواهد گرفت .

وی ادامه داد:امروزه تمام كشورهای توسعه یافته و 123 كشور دنیا به سمت توسعه آموزش های پیش دبستانی و دبستان در حركت هستند.

سحرخیز با بیان این كه در سال آینده در دوره ابتدایی ، تراكم دانش آموز نخواهیم داشت، گفت: هم اینك در 90 درصد مدارس موجود، مشكلی به لحاظ فضای آموزشی وجود ندارد و 10 درصد بقیه نیز با تغییركاربری برای سال آینده آماده می شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.