مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: یگان خودرویی سبک ادارات راه و شهرسازی شرق تهران با افزوده شدن چند خودروی تقویت می شود.

فریبرز واحدی در گفت ‏وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این مهم در راستای ارائه خدمات شایسته‏تر به مردم صورت گرفته است.

وی از وجود سه گردنه صعب‏ العبور کشوری در شمال شرق استان تهران خبر داد و افزود: در دو شهرستان دماوند و فیروزکوه، سه گردنه صعب‏العبور کشوری وجود دارد.

واحدی ادامه داد: این سه منطقه حساس و مهم شامل گردنه امامزاده هاشم (ع) جاده هراز، گردنه گدوک در محور رودهن- فیروزکوه- قائم‏شهر و گردنه بشم در محور سمنان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از ایجاد امکانات تخصصی در این سه گردنه کولاک‏ خیز خبر داد و افزود: با توجه به شرایط این سه گردنه، گسیل داشتن امکاناتی تخصصی بدان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تجهیز خودروهای یخ‏زدایی به سامانه‏های مکانیزه، نوسازی خودروهای قدیمی برای راه‏های اصلی، توسعه امکانات موجود برای راه‏های فرعی و روستایی در سال‏های آینده و تقویت ناوگان سبک از جمله اقداماتی است که در راستای باز نگاه داشتن این مناطق مهم استان تهران صورتی اجرایی به خود گرفته است.

واحدی از تقویت ناوگان خودرویی سبک راهدارخانه ‏های شمال‏شرق استان تهران خبر داد و افزود: مجموعه اداره‏کل راه و شهرسازی استان تهران، تقویت ناوگان سبک خودرویی ادارات راه و شهرسازی شمال‏شرق استان تهران را به طور جدی در دستور کار خود قرار داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: بدین ترتیب هر یک از شهرستان‏های شرق استان تهران به طور متوسط بین دو تا پنج خودروی سبک را به ناوگان خودرویی خود اضافه کردند.

وی پیرامون ویژگی‏ های این ادوات خودرویی سبک خاطرنشان کرد: خودروهای تحویلی به ادارات راه شهرستان‏های شرق استان تهران از امکاناتی نظیر سامانه‏های امدادی، جی.‏پی.‏اس، ردیاب ماهواره‏ای برای خدمات بهتر در شرایط کولاک برخوردار هستند.

واحدی ادامه داد: این خودروهای سبک به لحاظ قدرت مانور در شرایطی قرار دارند تا در مسیرهای صعب‏العبور کوهستانی و گردنه‏های دشوار کولاک‏خیز با مشکلات فنی مواجه نشوند./س

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.