ورود شرکت کنندگان در اجلاس بحران بدهی های اتحادیه اروپا به بروكسل در بلژیک با اعتصاب کارکنان خطوط راه آهن این کشور همراه شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات اروپایی برای شرکت در اجلاس مقابله با بحران مالی اتحاديه اروپا وارد بروکسل شده اما در بدو ورود با اعتصاب کارکنان خطوط راه آهن بلژیک مواجه شدند.

این اولین اعتصاب سراسری در بلژیک در دو دهه گذشته محسوب می شود و احتمالا امروز دوشنبه این کشور را به طور کامل فلج کند. شبکه ریلی بسته می شود، اتوبوس ها و ترامواها (واگن های برقی) متوقف می شوند، بسیاری از مدارس تعطیل و خط تولید خودروسازی های وولوو و آدی متوقف خواهد شد.

در همین حال سران اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه در بروکسل گرد آیند و برای حل و فصل بحران بدهی های منطقه یورو تلاش کنند.

اولین قطار بلژیکی در ساعت 20 شب گذشته به وقت گرینویچ از حرکت ایستاد و کارکنان خطوط سریع السیر یورو استار نیز تهدید به همراه شدن با این اعتصاب کرده اند.

کارکنان خطوط راه آهن بلژیک با این اقدام سعی در نشان دادن اعتراض خود  نسبت به کاهش هزینه های عمومی و اعمال شدیدترین ریاضت های اقتصادی دارند.

دولت بلژیک به دلیل حضور رهبران اروپایی در این کشور، نیروهای امنيتي را به حالت آماده باش در آورده است و از فرودگاه نظامی بلژیک جهت فرود بالگردهاي شخصی مهمانان خارجی اجلاس بحران بدهی ها استفاده می شود.

کارکنان حمل و نقل ریلی بروکسل از آغاز اعتصاب از ساعت 14 امروز به وقت گرینویچ خبر دادند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار