با افزايش صادرات ميگو و ماهيان گرمابي، كاهش صادرات ماهيان خاوياري جبران مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ علي اكبر خدايي دبير كل اتحاديه صادر كنندگان آبزيان گفت: در هشت ماهه امسال كل صادرات آبزيان كشور به رقم 28 هزار تن رسيد كه 96 ميليون دلار درآمد زايي به همراه داشته است.

وي خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه در سال 89 و در مدت مشابه، صادرات آبزيان 26 هزار تن و درآمد ارزي حاصله 93 ميليون دلار بوده است.

دبير كل اتحاديه صادركنندگان آبزيان تاكيد كرد: اين آمار حاكي از آن است كه صادرات آبزيان در سال جاري در مقايسه با سال گذشته از رشد قابل توجهي برخوردار نبوده است.

وي در ادامه با اشاره به كاهش چشمگير صادرات خاويار گفت: امسال از صادرات خاويار، 210 هزار دلار درآمد عايد كشور شده و اين در حالي است كه سال گذشته از محل صادرات خاويار دو ميليون و 970 هزار دلار درآمد كسب شده بود.

خدايي تصريح كرد: هر چند در سال هاي اخير بخش اعظم درآمد ارزي صادرات آبزيان را خاويار به خود اختصاص مي داد اما طي سال هاي گذشته با كاهش ذخاير اين گونه ماهيان و به دنبال آن كاهش صادرات به نظر مي رسد صادرات ميگو و انواع ماهيان گرمابي توانسته تا حدودي كاهش درآمد ارزي حاصله از صادرات خاويار را جبران كند./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار