علائم مسموميت با منواکسيد کربن مي تواند طيف وسيعي از علائم را شامل شود که در بيماري هاي مختلفي ديده مي شود.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر صفورا محبي، مدير امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي فسا ضمن بيان اين مطلب گفت: متأسفانه بسياري از اين علائم شبيه به علائم سرماخوردگي است و اکثر افراد فکر مي کنند به دليل سردي هوا دچار سرماخوردگي شده اند؛ سعي در خوابيدن مي کنند.

دکتر صفورا محبي با بيان اين که ابتلاي تمام افراد خانواده به علائمي شبيه به آنفولانزا، بروز مسموميت در افراد را نشان مي دهد، افزود: سردرد، ضعف جسماني، سرگيجه و بي قراري، تهوع و استفراغ، خميازه کشيدن بيش از حد، حالت خواب آلودگي شديد، کسلي، خستگي و کاهش قدرت عضلاني و کاهش ديد از جمله علائم اوليه مسموميت در افراد است.

وي افزود: چنانچه افراد در اين مرحله متوجه چنين علائمي شدند، با خارج شدن از فضاي آلوده مي توانند از پيشرفت مسموميت پيشگيري کنند.

دکتر محبي همچنين بيان کرد: کبودي دست، دور لب و نوک انگشتان از علائم مسموميت پيشرفته با گاز منواکسيد کربن است که در نهايت در صورت عدم درمان منجر به تنگي نفس و مرگ مي شود.

به گفته وي، در برخورد با افراد مسموم شده با گاز منواکسيد کربن بايد: فرد مسموم را از محيط آلوده به هواي آزاد منتقل کرده و يقه پيراهن، کمربند و لباس هاي تنگ افراد مسموم را باز کنيد و در صورت امکان اکسيژن دهي به فرد مسموم شده انجام گيرد.

مدير امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي فسا افزود: باز نگه داشتن راه هاي هوايي و تماس با اورژانس 115 در مراحل بعدي درماني بايد مورد توجه قرار گيرد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.