درياچه «دوقلو سياه‌گاو» آبدانان از جاذبه‌هاي بکر، طبيعي، نادر و منحصر به فرد استان ايلام آماده ميزباني از گردشگران و مسافران در نوروز 91 است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ درياچه دوقلو سياه‌گاو از نادرترين پديده‌هاي طبيعي کشور با بهره‌مندي از جلوه‌هاي بهاري و پاييزي همواره مورد توجه گردشگران بسياري از اقصي نقاط کشور بوده است.
اين درياچه شگفت‌انگيز شامل 2 درياچه يا چشمه بالادست و پايين‌دست است که عمق هر يک از آن‌ها بيش از 20 متر بوده و توسط يک کانال رودخانه‌اي 10 متري به هم متصل شده است.
آب زلال، ني‌زار، ماهيان رنگارنگ، رقص نور در ساعات مياني روز و تشکيل طيف‌هاي متنوع نوري ناشي از آن به اين پديده شگفت‌انگيز جلوه و زيبايي منحصر به فردي بخشيده است.
اين درياچه در فصل بهار و اواخر زمستان تفرجگاه مردم استان ايلام و شهرستان آبدانان به شمار مي‌رود، اما آب و هواي منطقه شرايطي فراهم کرده که درياچه مذکور در هر فصلي گردشگران را به زيبايي‌هاي طبيعي خود فرا مي‌خواند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، درياچه دوقلوي سياه‎گاو آبدانان به کوشش اداره ‌کل ميراث ‌فرهنگي، صنايع ‌دستي و گردشگري استان ايلام سال گذشته در فهرست آثار طبيعي کشور به ثبت ملي رسيده است.
ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري در اين منطقه عملياتي نظير جاده‌سازي، تسطيح، شن‌ريزي، ساخت پل، کمپينگ، سرويس‌بهداشتي، سکوهاي گردشگري و اسکان خانوادگي در حال انجام است./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.