این روزها ، قندیل هایی از یخ ، جلوه ای ویژه به آبشار مارگون فارس بخشیده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛ آبشار مارگون یکی از بزرگ‌ترین و با شکوه‌ترین آبشارهای ایران است که از نظر زیبائی و بزرگی و حجم آب خروجی ، از کم نظیرترین آبشارهای کشور به حساب می آید .

وجود ده ها چشمه و جاری شدن آب از آن ها و سرازیر شدن از کوه ها و دره ها باعث شده این آبشار مانند ماری در دل کوه جلوه گر شود .

ارتفاع این آبشار به ۷۰ متر و عرض آن به ۱۰۰ متر می‌رسد .

این آبشار در 50 کیلومتری غرب شهر اردکان ، مرکز شهرستان سپیدان و در کنار روستای مارگون قرار دارد و فاصله آن تا شیراز 130 کیلومتر است .

 این روستا از توابع دهستان کمهر (Komehr) شهرستان سپیدان است.

دهستان کمهر به عنوان روستای پایلوت گردشگری در فارس معرفی شده است .

شهرستان سپیدان به دلیل کوهستانی بودن و داشتن ارتفاعی بالای ۲۲۰۰ متر آب و هوائی سرد و در تابستان معتدل دارد و در مواقعی از زمستان در این آبشار قندیل هائی از یخ تشکیل می شود.

یکی از رسوم زیبای مردم روستای مارگون این است که در هنگام جشن ازدواج، عروس و داماد و شرکت کنندگان در جشن با لباس های زیبای محلی ساعتی را در کنار آبشار به شادمانی می گذرانند.

شهرستان سپیدان به عنوان شهرستان گردشگری و تفرجگاهی استان فارس به شمار می رود .

ارتفاعات پوشیده از برف این شهرستان و وجود پیست بین المللی اسکی باعث شده تا این شهرستان میزبان علاقمندان به ورزش های زمستانی باشد .

همچنین فصول بهار و تابستان به علت وجود تفرجگاهایی از جمله آبشار مارگون ، شش پیر ، تنگ تیزاب ، چله گاه و ... گردشگران زیادی به این منطقه می آیند ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.